Başbakan'dan önemli açıklamalar
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, üniversite giriş sınavları ile üniversite hazırlık kurslarının ortadan kaldırılacağını belirterek, “Bu dershaneler ya liseye dönecekler ya da kapanacaklar. Çünkü insanların ellerindeki son imkânları bu alanda kullanmalarını istemiyoruz. Ben bazı büyük dershanelerle konuştum. Kendileri ‘Biz de bu yola girmeyi düşünüyoruz’ dediler” dedi.
Erdoğan, Nükleer Güvenlik Zirvesi’ne katılmak üzere Güney Kore’ye giderken, aralarında Genel Yayın Koordinatörümüz Hasan Karakaya’nın da bulunduğu gazetecilerin sorularını uçakta cevaplandırdı.
CHP’NİN TAVRININ NEDENİ, GİZLİ GÜNDEMLERİNDEKİ 28 ŞUBAT’IN KOYDUĞU İRADEDİR
Erdoğan, CHP’nin, eğitimdeki 4+4+4 sistemine tepki amacıyla grup toplantısını Tandoğan Meydanı’nda yapacak olmasını değerlendirdi. Erdoğan, kendisinin bürokrasiden gelmediğini, o meydanlardan geldiğini söyledi. CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun daha siyasete alışacağını ifade eden Erdoğan; “‘Çırak bile olamaz’ diyorum ya. Yanlış adlar takıyor. Grup toplantısı Meclis’te yapılır. Tandoğan’daki mitingdir. Varsın mitingini yapsın. 4+4+4 halkımızı memnun edecek. Avrupa’nın çoğunluğunda da 12 yıl zorunlu eğitim var zaten. Sayın Bahçeli de destek veriyor. ‘İmam Hatipleri birlikte açalım’ diyor. ‘Buyursunlar beraber açalım’ diyorum. CHP’nin tavrının nedeni, gizli gündemlerindeki 28 Şubat’ın koyduğu iradedir. O bozuluyor” dedi.
AVRUPA’DA TEKNİK EĞİTİM YÜZDE 65-70 BİZDE İSE TAM TERSİ
12 yıl kesintili eğitimi anlatan Erdoğan, teknik eğitimin Avrupa’da yüzde 65-70 oranında olduğunu söyledi. Türkiye’de ise bu durumun tam tersi olduğunu kaydeden Erdoğan, bu durumun düzeltilmesi gerektiğini belirtti. Daha sonra aileleri; endüstri meslek, ticaret, Anadolu veya İmam Hatip okulları arasında tercih kullanma noktasında serbest bıraktıklarını söyleyen Erdoğan; “Ama 12 yıl zorunlu eğitime de sevk ediyoruz. Özellikle Güneydoğu’da akıl baliğ olan kız çocuklarını aileler okula göndermiyor. Açık lise bunun için. Ev okul sisteminin önü açılacak. Bir de organize sanayi bölgelerinin meslek okulları açmasına fırsat sağlıyoruz. Çocuk hem okuyacak, hem de staj yapacak. Belki para da kazanacak. Endüstride çok ihtiyaç duyduğu ‘ara elemanı’ da sektörün ihtiyaçlarına göre kendisi yetiştirecek” diye konuştu.
ÜNİVERSİTE GİRİŞ SINAVLARINI DA, ÜNİVERSİTE HAZIRLIK KURSLARINI DA ORTADAN KALDIRIYORUZ
“Özel okullar, ders kitapları ve bedava tablet bilgisayar uygulamalarının dışında bırakılmaktan şikayetçi. Onları da kapsayacak bir uygulama mümkün mü?” sorusunu cevaplandıran Başbakan Erdoğan; “Değerlendirebiliriz. Ancak özel okullara yeni imkânlar doğacak. 4+4+4 sistemi nedeniyle yeni binalara ihtiyaç olacak. Okul yapma konusunda büyük bir fatura var. Özel okullardan hizmet alma noktasındayız. Danıştay bozmuştu. Yeniden çalışma yürütüyoruz. Bunu da ilk kez açıklıyorum. Üniversite giriş sınavlarını da üniversite hazırlık kurslarını ortadan kaldırıyoruz. Bu dershaneler ya liseye dönecekler ya da kapanacaklar. Çünkü insanların ellerindeki son imkânları bu alanda kullanmalarını istemiyoruz. Ben bazı büyük dershanelerle konuştum. Kendileri ‘Biz de bu yola girmeyi düşünüyoruz’ dediler” şeklinde konuştu.
YARGIYA DÜŞEN HUSUSLAR VARSA,O ADIMLAR DA ATILACAK
“28 Şubat ile ilgili bir yargılama süreci başlatılacak mı?” şeklindeki soruyu cevaplandıran Erdoğan; “Bütün bu tür ara olaylarla ilgili bir Meclis araştırma komisyonu kurulması niyetimiz var. Adı ne olursa olsun, devrim ya da post-modern darbe hepsinin araştırılması ve gerçeklerin ortaya çıkarılması için bir araştırma komisyonu kurulması için arkadaşlarımız çalışıyor. Yargıya düşen hususlar varsa, o adımlar da atılacak” dedi.
SURİYE’DEN BİR BÜYÜK BİRGÖÇ DALGASI ENDİŞEMİZ VAR
Güney Kore’de ABD Başkanı Barack Obama ile yapacağı ikili görüşmede nükleer dışındaki diğer gündem maddeleri hakkında bilgiler veren Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Görüşmede bölgedeki gelişmeler de önemli yer tutacak. Onları da bizleri de en çok rahatsız eden bölgedeki gelişmeler. Suriye’den bir göç dalgası endişemiz var. Önceki gün Kilis’e çok yakın Azrar’da Suriye Ordusu çok ciddi bir bombalama yaptı. Kilis Valimiz ile görüştüm. Göç olabileceği endişesini iletti. Konteynır kentte ailelere öncelik veriyoruz. 20 bin kişiye kadar hedefimiz var. BM’nin son kararlarını tasvip etmiyoruz. Muhaliflerle rejimi aynı yere oturtmak adil değil. Ölü sayısı 10 bini buldu. Ülkemize göç edenlerin sayısı 17 bin. Bunun suçlusu rejimdir. Yönetimdir. Annan’ın görüşmeleri bölgeyi gezmeden gerçekleşti. Tarafları dolaşmadı. Amos’un temasları daha iyiydi. Amos, ‘Humus’ta kurşun değmemiş tek ev kalmamış. Her yer bombalanmış’ diyor. Bu durumda direnenleri suçlamak adil değil. Neler yapabileceğimizi görüşeceğiz.”
ESAD VE PKK İLİŞKİLERİNDE CANLANMA VAR
Esad’in PKK’ya destek verdiğine dair kendisine ulaşan bir rapor olup olmadığının sorulması üzerine Erdoğan, böyle bir raporun olmadığını söyledi. Erdoğan; “Ancak Esad ve PKK ilişkilerindeki canlanma da ortada. Geçmişte PKK mensuplarını bize teslim eden Esad’ın bugün PKK’ya sahip çıktığını görüyoruz. Sadece PKK değil, İran’dan gelen PJAK’ın bile aktif olduğu görülüyor” dedi.
BİZ RUSYA, ÇİN VE İRAN’I DA DEVREYE SOKARAK ÇÖZÜM BULMA ARAYIŞINDAYIZ
Suriye içerisinde tampon bölge ya da güvenli bölge oluşturulmasının çalışmalarının sürdüğünü söyleyen Erdoğan; “Gelişmelere bağlı. Uluslararası hukuka göre ‘koruma hakkı’ devreye girebilir. Biz Rusya, Çin ve İran’ı da devreye sokarak çözüm bulma arayışındayız” diye konuştu.
ESAD, ZAMANA OYNUYOR
Beşşar Esad’ın zamana oynadığını ifade eden Başbakan Erdoğan, Esad’ın götürebileceği yere kadar götürmek istediğini söyledi. Rusya, Çin ve İran’ın desteğiyle ayakta kaldığını ifade eden Erdoğan; “Bu destek çekilirse, çok şey değişir. Bütçe noktasında sıkıntısı var. Şu anki başarıları ona moral veriyor ama muhalifler güç kazandığında gidişi çok hızlı olacaktır” şeklinde konuştu.
SURİYE İLE TEMASIMIZ YOK DENECEK KADAR AZ
“Suriye ile temasımız kaldı mı?” sorusuna cevap veren Başbakan Recep Tayyip Erdoğan; “Hayır, yok denecek kadar az. Her an ilişkileri daha da kesme yönünde adım atabiliriz. Dışişleri bunun çalışmalarını yapıyor. ‘Suriye’de muhatabımız kalmadı’ diyebilirim” dedi. “Büyükelçi’nin geri dönmesi ihtimalinden mi söz ediyoruz?” sorusuna ise Erdoğan, “Evet” cevabını verdi.
İKİ TÜRK GAZETECİ KONUSUNDA GELİŞME YOK
“Suriye’deki kayıp iki Türk gazeteci konusunda yeni bir gelişme var mı?” sorusuna ise Erdoğan; “Hayır yok. Bir takastan söz edildi. Ama bize resmen gelmediler” diye konuştu.
"NÜKLEER SANTRAL PROJEMİZİ HAYATA GEÇİRECEĞİZ“
Nükleer Güvenlik Zirvesi’ne gidiyoruz. Japonya’daki Fukuşima faciası sonrasında Türkiye’nin nükleer politikasında bir değişiklik var mı?” sorusuna Erdoğan şu şekilde cevap verdi: “Japonlar bile halen nihai karar veremediler. Biz bu işin gerekli olduğunu ve olması gerektiğini düşünüyoruz. Enerji üretimi refah payı için önemli. Ama artık kaynak sorunu da yaşanıyor. Ruslarla başlattığımız nükleer
santral projesini gerçekleştireceğiz. İkincisine de başlıyoruz. Bugün Türkiye’nin enerjisinin yüzde 50’sini doğalgaz çevrim santrallerinden elde ediyoruz. Ruslarla projemizden 4 bin MGWh enerji üreteceğiz. İkincisinden de 4 bin gelince, doğalgazın payı azalacak. Suyumuzu iyi kullanıyoruz. Güneş enerjisi de tabii ne kadar ucuz. Bilen de bilmeyen de konuşuyor. O kadar da ‘Sadra şifa
değil’...
”BAŞBAKAN ERDOĞAN VE HEYETİ GÜNEY KORE’DE
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Nükleer Güvenlik Zirvesi’ne katılmak üzere geldiği Güney Kore’de temaslarına başladı.
“ANA” uçağıyla Seul’e gelen Başbakan Erdoğan’ı, Songnam Havalimanı’nda Türkiye’nin Seul Büyükelçisi Mustafa Naci Sarıbaş ve Güney Koreli yetkililer karşıladı. Başbakan Erdoğan ile birlikte Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Ömer Çelik, Ankara Milletvekili Yalçın Akdoğan ve Genelkurmay İkinci Başkanı Orgeneral Hulusi Akar da Seul’e geldi.
Yeni Akit / Hasan Karaya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.