"Eğitim yapısıyla ilgili düzenleme yapıyoruz"
Milli Eğitim Bakanı Dinçer, Başkent Öğretmenevi'nde düzenlenen Eğitim Fakülteleri Dekanları Toplantısı'na katıldı. Toplantının açılışında bir konuşma yapan Dinçer, 4+4+4 düzenlemesine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Bugün aslında eğitim sisteminin tamamının tartışılmadığını belirten Dinçer, eğitimin yapısıyla ilgili bir düzenleme yaptıklarını söyledi. Eğitim sistemini tartışırken üzerinde durulacak çok sayıda konu olacağını ifade eden Dinçer, "Eğitim sistemi birçok değişkenden, birçok alt sistemden oluşuyor. Bunlardan biri okullar, derslik sayıları, ikincisi okulların donanımı, teknolojik ve bilgi altyapısı, üçüncüsü öğretmenler. Bizim müfredatımız ve okul sistemini yönetme tarzlarımız aslında eğitim sisteminin alt parçalarıdır" dedi.
Meclis'te tartışılan düzenlemenin bunların hepsiyle alakalı bir düzenleme olmadığına işaret eden Dinçer, sadece eğitim yapısıyla alakalı bir düzenleme içerdiğini belirtti. Tüm dünyanın eğitim seviyesiyle Türkiye'nin içinde bulunduğu eğitim seviyesi kıyaslandığında küresel düzeyde arada ciddi bir stratejik açık oluştuğunun görüldüğüne dikkat çeken Dinçer, "Hayat boyu öğrenme sistemlerinin geliştirilmesi önemli. Bu açıdan bakıldığında eğitim 12 yıla çıkarıldı. Ancak hiçbir ülkede eğitimi 12 yıl boyunca kesintisiz yapan bir yapı bulunmamaktadır" diye konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.