Sinop’ta Örnek Genç Konferansı

Sinop’ta Örnek Genç Konferansı
Fatih Medreseleri tarafından önceki gün Sinop Boyabat Teknik Lisesi ve Endüstri Meslek Lisesi Konferans Salonu’nda anlamlı bir Örnek Genç Konferansı gerçekleştirildi.

Fatih Medreseleri Sinop Bölge Sorumlusu ve Abider Başkanı Mehmet Odabaşı konferansın açılış konuşmasında; medreselerin hayatın bir parçası olduğundan bahsederken "Kur'an'ı öğreniniz. Şüphesiz o, kıyamet günü ehlin için çok iyi bir şefaatçi olacaktır" hadis-i şerifini hatırlattı.

Fatih Medreseleri Genel Başkanı Masum Bayraktar da konuşmasında, gündemdeki 4+4+4 düzenlemesine işaret ederek, şunları söyledi:

“Biliyorsunuz hükümet şu dönemde eğitimle alakalı bir takım çalışmalar yapıyor. Katsayı adaletsizliğin kaldırdı. 4+4+4 ile 8 yıllık kesintisiz eğitimin haksız uygulamalarını kaldırmak istiyor. İHL ve meslek liselerinin önünü açmak gibi üniversitelere giriş imtihanlarının ve dershanelerin kaldırması gibi çalışmaları var. Tüm bunları nihai olmasa da ilerisi için hayırlı basamaklara zemin teşkil edecek olumlu adımlar olarak görmekteyiz. Ancak şu da var ki, idarecilerimiz 28 Şubat darbesinin izlerini silmeye yönelik değişiklik ve çalışmaları yürütürken çocuklarımızın İslami eğitimi, dini geleceğiyle alakalı asıl söz sahibi olan Diyanet İşleri Başkanlığı başta olmak üzere, Kur’an kursları, medreseler, sivil toplum kuruluşları, dernek, vakıf, cemaat ve kanaat önderleri olarak biz Müslümanlar da din eğitimi ve öğretimi konusunda zamanın şartlarına uygun bir konseptle çalışmalar yapmalıyız. Birileri yapsın, iş hallolmuştur kolaycılığı ve geçiştirmeciliğiyle bu işler olmamalıdır.

AYNI TAS AYNI HAMAM

Bayraktar, muhalefet partisinin, 1944’te halkı “Ulan öküz Anadolu’lu…Sen köylüsün Ankara’ya giremezsin” diyerek aşağılamasıyla tarihe geçen dönemin Ankara Valisi ve Belediye Başkanı Nevzat Tandoğan’ın adını taşıyan meydanda 4+4+4’ü protesto edeceğini de hatırlatarak, “Aynı tas aynı hamam demektir bu. Bazılarının hala 1944’lerdeki kadar halka, halkın inanç ve değerlerine uzak kaldığının göstergesidir” dedi.

Bayraktar ayrıca okullarda süt dağıtımının olumlu bir gelişme olduğunu ancak asıl güzel olanın çocukların kemik gelişiminden ziyade dini eğitimle kazandırılacak kalp ve gönül eğitimi olduğunu; zihin sağlığının çocuklara verilebilmesi olduğunu söyledi.

18 Mart Çanakkale zaferinin bu yıl, Nevruz adı altındaki olaylı gösteriler ile gölgelenmek istenildiğini ve bazı kesimlerin hedefinin kürdüyle, türküyle, lazıyla, çerkeziyle herkesimden insanımızın birlik çimentosu, kardeşlik mayası olan Çanakkale ruhunu öldürmek olduğunu söyledi.

Merkezi bölge müdürlerinden İbrahim Soymaz da kapanış konuşmasında “Dünya bir medrese, içindeki insanlar talebe, okuyacakları tek kitap Kur'an-ı Kerim'dir” dedi.









HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.