Kızılay Meydanı'nda 4+4+4 gerginliği
Kamuoyunda uzun süredir tartışılan 4+4+4 düzenlemesi dün TBMM Genel Kurulu'nda görüşülmeye başlandı. Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK), düzenlemeyi protesto etmek için günler öncesinden duyurduğu gibi Türkiye'nin dört bir yanındaki üyelerini eylem için Ankara'ya çağırdı. Ankara'ya girişlerde polis ve jandarma ekipleri geniş güvenlik önlemleri aldı.
KESK ve KESK'e bağlık Eğitim-Sen üyeleri, İstanbul, Konya, Eskişehir ve Samsun yollarından toplu olarak otobüslerle Ankara'ya girmeye çalışıyor. Otobüsler, Ankara girişlerinde bekletiliyor.
Bu arada eylemin merkezi olan Kızılay'da da hareketlilik yaşanıyor. Ankara Valiliği, Kızılay'da izinsiz gösteriye kesinlikle izin verilmeyeceğini yazılı bir açıklamayla duyurdu.
Ankara polisi de Kızılay'ın girişlerine çevik kuvvet ekipleri ve panzerlerle barikatlar kurarak eylemcilerin girişlerini engellemeye çalışıyor. Birçok siyasi parti ve sivil toplum kuruluşunun da destek verdiği eylem için göstericiler Kızılay'ın çeşitli noktalarında toplanmaya başladı.
VALİLİK KESK'İ UYARDI: SORUMLULUK SİZDE
Ankara Valiliği, 4+4+4 tasarısı ile ilgili eylem yapmak isteyen Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK)'nu, eylemin yasal olmadığı konusunda uyararak, meydana gelebilecek her türlü olaylardan ve doğabilecek zararlardan, organizeyi yapan kuruluşlar ve yöneticileri ile söz konusu eyleme katılanların sorumlu olacağını bildirdi.
Ankara Valiliği, KESK'e bağlı Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) organizesinde, 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu'nda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yasa Tasarısı ile kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen ve zorunlu eğitimi kademeli olarak 12 yıla çıkaran ilköğretim ve eğitim kanunu teklifini protesto etmek amacıyla bütün illerden Ankara'ya kitlesel eylem yapmak üzere çağrı yapıldığına dikkat çekti. Valilik açıklamasında, Ankara'da 2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu hükümleri uyarınca, toplantı ve gösteri yürüyüşü yapılacak yerlerin önceden belirlenerek ilan edildiği hatırlatıldı.
Kanunların açık hükümleri karşısında, Ankara'da gerekçesi ne olursa olsun kanunsuz hiçbir eylemin gerçekleştirilmesinin yasal olarak mümkün olmadığına vurgu yapan valilik açıklamasında, "Ankara'da 2911 Sayılı Kanun hükümlerine göre bildirimde bulunulması ve daha önceden ilan edilen yasal meydan, açık alanlar ile kapalı yerlerde yapılmak istenen toplantı ve gösteri yürüyüşleri demokratik ve hukuki anlayış içerisinde elbette değerlendirilmektedir. Bu duruma göre, adı geçen kuruluşlar tarafından 'KESK olarak Türkiye'nin dört bir tarafından gelen onbinlerle 28-29 Mart tarihlerinde Ankara meydanlarında olacağız' sloganı ile organize edileceği ve gerçekleştirileceği ilan edilen eylem, 2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu'na açıkça aykırıdır ve Anayasa ile kanunların açık olarak yasakladığı durum, tutum ve eylemler demokrasinin güvencesi altında olamaz ve de hiçbir kanunsuz eylem, gerekçesi ne olursa olsun Ankara'da kabul edilemez." denildi.
Valilik; Ankara'da yasal olmayan herhangi bir eyleme tevessül edilmesi halinde, meydana gelebilecek her türlü olaylardan ve doğabilecek zararlardan; organize eden kuruluşlar ve yöneticileri ile söz konusu eyleme katılanların sorumlu olacağına dikkat çekti. Valilik açıklamasında, kanunsuz eylemin güvenlik güçleri tarafından mutlaka engelleneceği ve eylemi organize edenler ile katılanlar hakkında da gerekli yasal işlemlerin yapılacağı kaydedildi.
yenişafak
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.