"TÜİK verileri güven vermiyor"
Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM)'ne yazılı olarak önerge veren Kalaycı, ekonomide yüksek büyüme yaşandığı halde Konya-Karaman bölgesinde istihdamın azalmasının sebebinin ne olduğunu Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz'dan yazılı olarak öğrenmek istediğini ifade etti. Kalaycı, "Bu sonuç, yüksek büyümeden bölgemizin nasibini alamadığına mı, yoksa büyümenin gerçekçi olmadığına mı işaret ediyor?" sorusunun cevaplanması gerektiğini belirtti. AK Parti Konya Milletvekili şu değerlendirmede bulundu:
"Çalışma çağındaki nüfus yüzde 1 oranında 16 bin kişi artmasına rağmen, İşgücü sayısı yüzde 2,9 oranında 24 bin kişi azalmış. İstihdam edilenlerin sayısı ise 1,2 oranında 9 bin kişi azalmış. İşsiz sayısı da yüzde 21,7 oranında 15 bin kişi azalmış. Ev hanımı sayısı ise yüzde 63,2 oranında 103 bin kişi artmıştır. İstihdamdaki daralmanın nedeni; işveren ve kendi hesabına çalışanların yüzde 9,5 oranında 13 bin kişi azalması olup, bunun 9 bini tarım, 4 bini de tarım dışı sektörlerdedir. Diğer taraftan; TÜİK'in 2004 yılından itibaren yayınlamaya başladığı verilere göre, Konya-Karaman bölgesinde; İşsiz sayısı 2004 yılında 56 bin kişi iken, 2011 yılında 54 bin kişiye düşmüş, Buna karşılık; işsiz sayılmayan 'iş aramayıp, çalışmaya hazır olanlar' 2004 yılında 31 bin kişi iken, 2011 yılında 124 bin kişiye yükselmiştir. Konya-Karaman bölgesinde ev hanımı sayısı yüzde 63,2 gibi yüksek oranda neden artmıştır? Kadınlar çalışma hayatını terkedip evine mi çekilmiştir? TÜİK, işsizlik oranlarını düşük göstermek adına mı, böyle saçma sonuçlara meydan veriyor? Bu verilere nasıl güvenilecek?"
CİHAN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.