Bush'a karşı birleştiler
Miami'de dün başlayan ABD Belediye Başkanları Konferansı öncesi ortak açıklama yapan üç belediye başkanı, meslektaşlarını hep birlikte kaçak göçmen baskınlarına karşı çıkmaya çağıracaklarını duyurdu. Los Angeles Belediye Başkanı Antonio Villaraigosa, Oakland Belediye Başkanı Ron Dellums ve Seattle Belediye Başkanı Greg Nickels, işyerlerine kaçak göçmen baskınlarının yerel ekonomileri yaraladığını ve işyerlerinin başka bölgelere taşınmasına sebebiyet verdiğini savunuyor.
Belediye başkanları, Federal Göçmen Polisinin (ICE), ekonomik üretim yapan işyerleri yerine işçilerini sömürenlere yoğunlaşması gerektiğini ifade ettikleri açıklamalarında, "Size, kanunları uygulamayın demiyoruz. Ancak, sınırlı kaynaklarımızı ve gücümüzü kullanmada öncelik sırası yapmamız gerektiğini söylemeliyiz. Kriminal suçlarla mücadele etmek için bile yeterince kaynağımız yokken yasal işyerlerini basmamızı beklemeniz, mantıklı değil" dediler. Üç belediye başkanının tartışacağı karar tasarısı eğer kabul edilirse, yarın gerçekleşecek konferans genel kurulunda oylamaya sunulacak.
ICE sözcüsü Kelly Nantel ise, belediye başkanlarının duyurusundan sonra yaptığı açıklamada, "Yerel yönetimlerin fikirlerine son derece saygılıyız ve onlarla çalışmaya devam edeceğiz. Ancak, kanunları uygulamak gibi son derece ciddiye aldığımız bir işimiz de var" dedi.
Kaçak göçmenlere yasal statü verilmesine karşı çıkan Göçmen Reformu için California Koalisyonu adlı organizasyonun başkanı Barbara Coe ise, batı yakasının üç şehrinin belediye başkanlarının açıklamasına tepki göstererek, "Baskınlar değil, kaçak göçmenlerin kendisi ekonomimize zarar veriyor. Bazı işverenler, sırf daha az para ödemek için yasal işçiler yerine kaçak göçmenleri tercih ediyor. Ucuz iş gücü bu tartışmanın mihenk noktası" dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.