Alkollüyken araba kullanmak serbest

Alkollüyken araba kullanmak serbest
Rusya'da sürücülerin kanlarındaki alkol oranının sıfır olmasını gerektiren yasa değiştirildi. Yeni yasaya göre bir litre kanda 0,3 gram alkol olan sürücü araba kullanabilecek. Bu miktarı aşanla ilgili alkollü araç kullanmak suçundan cezai işlem başlatı

The Moskow Times'ın haberine göre, İçişleri Bakanlığı Yolların Güvenliği Departmanı'ndan yapılan açıklamada, "Kanda var olan alkol değerinin objektif ölçümlerle tespit edilmesi gerekir" denildi. 

Önceki uygulamaya göre, trafik polisi alkollü olduğunu düşündüğü sürücüyü alkol testi yaptırması için doktora gönderiyordu. Yeni yasaya göre, alkol durumunu ölçen cihazları yanında bulunduran polis, objektif olarak ölçmeden değerlendirmede bulunmayacak. Alkolmetrenin ölçtüğü değerleri doğru bulmayan sürücü ikinci kez alkol testinin doktor tarafından yapılmasını isteyebilecek. 

Sivil toplum kuruluşlarına göre, yeni uygulama polisin rüşvet alma girişimlerini artıracak. Polise tanınan yeni imkanlar, keyfilik ve adaletsiz uygulamalarını da beraberinde getirecek.

Geçen yıl yapılan bir düzenleme ile bazı pilot bölgelerde fotoğraf ve video görüntüleri alınarak trafik suçlarının cezalandırılması uygulamaya konulmuştu. Uygulamada kayıtlara giren cezalar araç sahibine, cezanın kesildiği zaman ve yer de belirtilerek e-posta ile gönderiliyor. Yetkililer kamera uygulamasının yapıldığı bölgelerde trafik ihlallerinin en aza indiğine dikkat çekiyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.