4+4+4'e destek yağıyor!

4+4+4'e destek yağıyor!
TBMM’de kabul edilen 12 yıllık kademeli eğitim sistemine destek yağıyor. Kur’an-ı Kerim ve Peygamberimiz Hz. Muhammed’in hayatının seçmeli ders olarak okutulmasının ve İmam Hatip liselerinin orta bölümünün a&cc

“KARA LEKE SİLİNDİ”

Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, eğitimin kademeli olarak 12 yıla çıkarılmasıyla birlikte Türkiye’de yeni bir dönem başladığını belirterek “Böylece, 15 yıl önce eğitim tarihine düşen kara leke silinmiş, darbeci zihniyetin ürünü olan mevcut eğitim sistemi tarihin çöp sepetine atılmıştır. 4+4+4, tek tip insan yetiştirme düzeninden serbest düşünceye, çoğulculuğu ve değerleri temel alan bir sisteme doğru bir adımdır. Ayrıca, Meclis’te kabul edilen yasa, Kur’an-ı Kerim ve Peygamberimiz Hz. Muhammed’in hayatının seçmeli ders olarak okutulmasının önünü açmıştır” dedi.

“MESLEK LİSELERİMİZ YENİDEN HAYAT BULACAK”

Türkiye İmam Hatipliler Vakfı (TİMAV) Genel Başkanı Ecevit Öksüz yaptığı açıklamada, 4+4+4’ün eğitim sistemimiz ve gelecek nesillerimiz için hayatî bir düzenleme olduğunu dikkat çekerek getirdiği sonuçları şu şekilde sıraladı:

¥ Öğrencilerimiz ara geçişlerde okul türü farklılaştırması yapabilecekler,
¥ Meslek liselerimiz yeniden hayat bulacak,
¥ Haksız uygulamaya maruz bırakılan İmam Hatip liseleri de eski heyecanına ve coşkusuna kavuşacaktır,

¥ Öğretmenlerimiz okul içerisinde asayiş memuru gibi dolaşmaktan kurtulacak, asıl işleri olan eğitim/öğretime daha fazla zaman ayıracak,
¥ Öğrencilerimiz yetenekleri ve ilgi alanlarına göre profesyonel yönlendirme sistemine de kavuşmuş olacak.
 “SEÇMELİ KUR’AN VE HZ. PEYGAMBER’İN HAYATI DERSİ İHTİYAÇTIR”

4+4+4 ile ilgili açıklamalarda bulunan, Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, seçmeli Kur’an ve Hz. Peygamber’in hayatı dersinin ihtiyaç olduğunu belirterek, “Kur’an-ı Kerim ve Hz. Muhammed’in hayatının geniş bir seçmeli ders havuzunda yer almasını çocuklarımızın etik, moral ve dinî değerlerini öğrenmesi ve pekiştirmesi, Kutsal Kitabını ve Peygamber’ini tanıması adına pedagojik olarak önemli ve çocukların duygusal ve psikolojik gelişimi adına faydalı buluyoruz” diye konuştu. Avcı, “Yeni sistem, milli eğitimin resmi amaçları arasında ki “çocukların millî, manevî, ahlâkî, kültürel ve insani değerlere bağlılığının gelişmesine yardımcı olmak” hedefine de uygundur. Her öğrenci isteği, hedefi ve yeteneği doğrultusunda özgürce ders seçimi yapacaktır. Yeni sistemi birçok yönüyle demokratik, pedagojik ve özgürlükçü buluyoruz” ifadelerini kullandı.

“PEDAGOJİK YÖNDEN YARARLIDIR”

Türkiye Müfettişler Derneği Başkanı Doğan Ceylan ise, zorunlu eğitimin okul öncesi eğitimin de dâhil edilerek 13 yıla çıkartılmasının daha doğru ve çağdaş ülkelerle tutarlı bir yaklaşım olduğunu ifade ederek, “06-10 yaş, 11-14 yaş ve 15-18 yaş grubundaki çocukların fiziksel gelişim özelliklerine göre farklı ortamlarda eğitim alması, kurumlarda uygun fiziksel ortamın oluşturulması, tüm araç-gereçlerin gelişim özelliklerine uygun tasarlanması, pedagojik yönden yararlıdır” şeklinde konuştu.

DİYANET SEN’DEN DE DESTEK

Memur Sen’e bağlı Diyanet Sen Giresun Şube Başkanı Fethi Karahüseyin de, TBMM Genel Kurulu’nda kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen yeni eğitim sisteminin kabul edilmesinden dolayı memnun olduklarını açıkladı. Karahüseyin, “Eğitim sistemimizde gerçekleştirilen çağdaş bir değişim olan 4+4+4 sitemi nedeniyle başta Başbakanımız Tayyip Erdoğan’a ve şahsında iktidar partisine, bu yasaya destek veren herkese ‘Teşekkür’ ediyoruz” dedi.


 
MUHAMMET ERDOĞAN/AKİT 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.