Hükümete sağ gösterip, sol vurdular

Hükümete sağ gösterip, sol vurdular
Özelleştirme İdaresi’nin, şeker özelleştirmesinin yol haritasını belirlemek için 2004 yılında para vererek bir stratejik rapor hazırlattığı; bu raporu siyasi karar vericilerin önüne koyarak onay aldığı ancak özelleşti

Şeker fabrikalarının özelleştirilmesi modeli Hükümet’i hayli sıkıntıya sokmuş, illerden gelen ciddi tepkiler üzerine Başbakan Erdoğan konunun araştırılmasını istemişti.

Bugün ortaya çıkan Stratejik Rapor’da özelleştirmede ‘varlık satışı’ modelinin şeker piyasasının dengelerini bozacağına açıkça dikkat çekilmesine rağmen Özelleştirme İdaresi, 10 şeker fabrikasını bu modelle özelleştirdi.

Raporda ısrarla üzerinde durulan kooperatif modeli de özelleştirmede bir seçenek olarak tercih edilmedi. Raporda içinde üreticinin olmadığı varlık satış modeline karşı çıkılmasına rağmen, özelleştirmelerin neden bu model üzerinden yapıldığı merak ediliyor.

Fatih Akkaya’nın yazısı için TIKLAYIN



HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.