Başbuğ’un ‘özel hat’ suskunluğu!

Başbuğ’un ‘özel hat’ suskunluğu!
“İrtica ile Mücadele Eylem Planı” davasının tutuklu sanıklarından emekli Orgeneral İlker Başbuğ, Genelkurmay Başkanı olduğu dönemde, ikinci “Ergenekon Terör Örgütü” davasının tutuklu sanıklarından &Oum

İlker Başbuğ, kişisel internet adresi olan “http://www.ilkerbasbug.com.tr”da, Susurluk davasının hükümlüsü İbrahim Şahin’le Genelkurmay Karargahı’nda sıklıkla görüşmesi ve Şahin’e özel hat verilmesi hakkında konuşmaktan kaçınıyor. İlker Başbuğ’un avukatı İlkay Sezer de, konuyla ilgili açıklamada bulunmadı.

BAŞBUĞ, ŞAHİN VE CENGİZ’İ DURUŞMAYA ÇAĞIRMIŞTI 

Emekli Orgeneral İlker Başbuğ, “İrtica ile Mücadele Eylem Planı” davasının 58. duruşmasında çapraz sorgusu sırasında İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkeme Heyeti tarafından ikinci “Ergenekon” davasının tutuklu sanıklarından İbrahim Şahin ve Fatma Cengiz arasındaki telefon kayıtlarının dinletilmesine tepki göstererek, duruşma salonunu terk etmiş, “Konuşmada ismi geçenleri de (İbrahim Şahin ve Fatma Cengiz) buraya çağırın” demişti.

DAVA BİRLEŞİRSE, BAŞBUĞ, ŞAHİN VE CENGİZ’LE BİRLİKTE SANIK OLACAK

“İrtica ile Mücadele Eylem Planı” davasının 60. duruşmasında; Cumhuriyet Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel, Emekli Orgeneral İlker Başbuğ’un yargılandığı davanın, İbrahim Şahin ve Fatma Cengiz’in tutuklu olarak yargılandığı ikinci “Ergenekon Terör Örgütü” davasıyla birleştirilmesini talep etmişti.
Pekgüzel, aralarında fiili ve hukuki irtibat olması, davaların gelmiş olduğu aşama, delillerin birlikte değerlendirilmesindeki zorunluluk ve davaların birleştirme talebiyle açılmış olmaları nedeniyle, “İrtica ile Mücadele Eylem Planı” davasının, ikinci “Ergenekon” davasıyla birleştirilmesini istemişti. Mahkeme heyeti, iki davanın birleştirilmesi talebinin celse arasında değerlendirilmesine karar vermişti. İki dava birleşirse, İlker Başbuğ, kendisine özel hat tahsis ettiği ve Genelkurmay Karargahı’nda görüştüğü İbrahim Şahin’le birlikte sanık olacak. Başbuğ, kendisiyle görüştüğünü söyleyen Fatma Cengiz’le de yüz yüze gelecek.

BAŞBUĞ’DAN ŞAHİN’E ÖZEL HAT

Gazetemiz, 1 Nisan 2012 tarihli “Başbuğ’dan, Ergenekon sanığına özel hat” başlıklı haberde, Emekli Orgeneral İlker Başbuğ’un, Ergenekon sanığı İbrahim Şahin’le Genelkurmay Karargahı’nda sıkça görüştüğünü ve Şahin’e Genelkurmay Başkanlığı’nın özel hattını tahsis ettiği, Ergenekon sanığı Fatma Cengiz’le de Genelkurmay’da görüştüğünü yazmıştı.

“GEN. KUR. ÖZEL HAT’TA İSTİYOR”

Haberde; İkinci “Ergenekon” davasının tutuklu sanıklarından Fatma Cengiz, 11 Kasım 2008 tarihinde İbrahim Şahin’e; “Ağabeylerin gültanesi. Saat tam 21.30’da gnl.kur. Özel hat’ta istiyor” şeklinde mesaj göndermiş. İbrahim Şahin, 30 Kasım 2008 tarihinde Enver Topuz’u aramış ve “Tamam komutanım. Ben şimdi Genelkurmay Hattı’ndan görüşüyorum. Ben birazdan sizi arayım” dediği yer almıştı.
Haberde; şu ifadeler yer almıştı: “Fatma Cengiz, aynı gün İbrahim Şahin’i aramış. Şahin, Cengiz’e, “Metin Gürak Paşa (Tümgeneral, dönemin Genelkurmay Başkanlığı İletişim Daire Başkanı) ‘hafta sonu bütün şeyi getiririz’ dedi. (...) Başbuğ Paşa dedi ki, ‘Metin Paşa. Tokat’tan gelecek. Seni görecek hafta sonu... Sana her şeyi verecekler. Tebliği edecekler’ dedi” şeklinde konuşmuş.
Şahin, 24 Kasım 2008 tarihinde Fatma Cengiz’i aramış ve “Çarşamba veya Perşembe günü Başbuğ’la görüşeceğim. Şu tebligatlar yapılacak” demiş.(...)”


KENAN KIRAN / İSTANBUL

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.