Şekerde özelleştirmeye şok iddia!

Şekerde özelleştirmeye şok iddia!
Şeker-İş Sendikası Başkanı İsa Gök, şeker fabrikalarının özelleştirilmesiyle ilgili şok bir iddiayı gündeme getirerek, “Özelleştirme İdaresi şike mi yaptı?” diye sordu.

Özelleştirme İdaresi'nin, şeker özelleştirmesinin yol haritasını belirlemek için 2004 yılında bir stratejik rapor hazırlattığı; bu raporu siyasi karar vericilerin önüne koyarak onay aldığı ancak özelleştirme sürecinde bu rapordaki uyarıların hiç birine uymadığı ortaya çıkmıştı. Şeker fabrikalarının özelleştirilmesi sürecine bir gölge daha düştü. 

Akit’ten Furkan Altınok’un haberine göre, Şeker-İş Sendikası, şeker fabrikalarının özelleştirilmesi konusunda şok bir iddiada bulundu. Geçtiğimiz Kasım ayında yapılan özelleştirme ihalesinde satılan 10 şeker fabrikasının ihale süreci ile ilgili olarak önemli bilgilere ulaştıklarını belirten Şeker-İş Sendikası Genel Başkanı İsa Gök, “Özelleştirme İdaresi şeker fabrikalarının özelleştirilmesinde şike mi yaptı?” diye sordu.

YAZILI TEKLİFLER ARASINDA UÇURUM VAR

Şeker-İş Sendikası Genel Başkanı İsa Gök tarafından yapılan yazılı açıklamada geçtiğimiz Kasım ayında gerçekleşen Türk Şeker’e ait portföy B ve portföy C’de yer alan 10 şeker fabrikasının ihale süreci ile ilgili olarak “söz konusu ihalelerin şeffaflıktan uzak, ciddiyetle bağdaşmayan ve kamuyu zarara uğratan bir mantıkla yapıldığı tespit edilmiştir” denildi. Yaptıkları araştırma sonucunda elde ettikleri verilere göre ihaleye giren şirketlerin ilk yazılı teklifleri ile son teklifleri arasındaki büyük uçurumlar bulunduğunu kaydeden Gök, şunları kaydetti: “Özelleştirme İdaresi, gerçeklerden ve bilgiden yoksun ihale mantığıyla bir kez daha sınıfta kalırken, kamuyu da zarara uğratmıştır.”

KOLİN LİMAK 10 MİLYON DOLAR TEKLİFLE ALAY ETMİŞ

Elde ettikleri bilgilere göre B portföyünü 266 milyon dolar ile kazanan Kolin Limak’ın, 4 fabrika için ilk teklifinin 10 milyon dolar gibi komik bir rakam olduğunu bildiren Gök, “Kolin-Limak ortaklığı Özelleştirme İdaresi Başkanlığı ile alay edercesine, geçici teminat kadar bir değer yani 10 milyon dolarlık teklifte bulundu. Bu komik teklife rağmen Kolin Limak Ortak Girişim Grubu ihale sürecine dahil edilmiş ve 10 milyon dolarlık teklifini her nasılsa 266 milyon dolara yükselterek ihaleyi kazanan olmuştur” bilgilerini verdi.

AK-CAN DA YOKLAMIŞ

Gök, benzer bir durumun C portföyünde de yaşandığını ifade ederek, 656 milyon dolara ihaleyi kazanan AK-CAN’ın ilk yazılı teklifinin 100 milyon dolar olduğuna vurgu yaptı. 2009 yılında yapılan ihalede aynı fabrikalara 606 milyon dolar değer biçen AK-CAN’ın ilk teklifinin 100 milyon dolarla başlamasının manidar bulduklarını aktaran Gök, aynı ihaleye giren Torunlar Gıda’nın ilk teklifinin 300 milyon dolar, Safi Şeker’in ise 240 milyon dolar olduğunu kaydetti.

NEDEN İHALEDEN MEN EDİLMEDİLER?

“İşte akıllara ve mantıklara sığmayan bütün bu gelişmelerden sonra ihaleyi ÖİB’nin mi yoksa adı geçen şirketler mi kazandığı halen soru işareti olarak durmaktadır” diyen Gök, Özelleştirme İdaresi’ne seslenerek şunları kaydetti: “Açık arttırma ihalesi öncesi yapılan görüşmelerde Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’na B gurubu portföyü için 10 milyon dolar teklif veren Kolin-Limak şirketini ve C gurubu portföyü için 100 milyon dolar veren Ak-Can Şirketini bu ciddiyetsiz tekliflerinden dolayı ihaleden men etmeniz gerekirken niçin açık artırma sürecine dahil ettiniz?”

KULAKLARINA BİRİLERİ BİR ŞEYLER Mİ FISILDADI?

“Adı geçen şirketler açık artırma sürecinde nasıl oldu da bir anda yazılı tekliflerinin çok çok üstüne çıkmış ve ihaleleri kazanmıştır? Bu şirketlerin kulağına birileri bir şeyler mi fısıldamıştır? Bu nasıl bir özelleştirme, bu nasıl bir ihale mantığıdır? Kamuoyunu yanıltmakla, kamu zararına neden olmakla görevinizi kötüye kullandığınız ve suç işlediğinizin farkında mısınız?”

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.