“RTÜK’e yazıklar olsun”
O kararı verenlere maaşları haram olsun!
Elin gavurlarının ülkesinde, PKK’yı “hak arayıcısı örgüt” olarak takdim eden Roj TV’nin ceza almasını istiyoruz. Hatta ceza ne kelime.. Tamamen kapatılmasını istiyoruz..
Kendi ülkemizde ise, kendi cebimizden kesilen vergilerle maaş alan RTÜK üyelerinin, PKK’yı masumlaştıran yayınlara “Haberdir. Hukuka aykırılık yoktur” kararına sessiz kalıyoruz!
Ne olmuş, nasıl olmuş?
Şöyle olmuş:
Diyarbakır’da yayın yapan Gün TV diye bir televizyon varmış. Görmedim, izlemedim, bilmiyorum.
Ama RTÜK kararına geçtiği kadarı ile söyleyeyim, televizyonda yayınlanan ifade şu imiş: “Kürtlerin avlanması devam ediyor; Kürt halkı, evlatlarının cenazelerine sahip çıkıyor.”
Bu ifadeyi, Uludere’de öldürülen 34 Kürt vatandaşımız için söylese, başım üstüne..
Ama; polise, askere kurşun sıkan teröristler için bu ifade söyleniyorsa, “Hooop” demek bizim hakkımız.
Hele bir de, teröristbaşı Apo için, aynı televizyonda, “Önder” deniliyorsa..
Hem “Hoop” deriz, hem de “Yuh” deriz.
Hayır, televizyonun yöneticilerine değil.
Onlar vazifelerini yapıyorlar.
Bizim eleştirimiz, RTÜK üyelerine..
RTÜK’e yapılan bir şikayette, “Teröristbaşına ‘Önder’ denilerek, suçu ve suçluyu övme fiili işlenmiştir. Bu suçtur. Ceza verilsin” deniyorsa..
Ve RTÜK karar verirken, “Türk Dil Kurumu sözlüğüne göre ‘Önder’ kelimesinin ‘Gücü, ünü ve toplumsal yeri dolayısıyla liderliği içerdiği’ ve bu sıfatın Kürtçede ‘PKK lideri’ olarak kullanıldığı sonucuna varıyor” ise..
“Yazıklar olsun” derim.
Hem “Yazıklar olsun”, hem de “Aldığınız maaş haram olsun” derim.
Lafa bakın..
“‘Önder’ demek, ‘Lider’ demekmiş” de. “Apo da zaten teröristlerin lideri imiş” de..
Bırakın bu mavalları beyler..
Lider nötr bir kelimedir. Kötünün de lideri olur, iyinin de lideri olur.
Ama, “Aynı anlama geliyor” dediğiniz “Önder”in olumsuz niteleme ile birlikte kullanılması mümkün değildir.
“Rüşvetçilerin lideri” diyebilirsiniz ama.. “Rüşvetçilerin önderi” diyemezsiniz.
Hatta olayda, bundan da öte bir durum var.
Okunan haberde, olaya dışardan bakılarak “PKK’lıların önderi” de denilmiyor.
Direkt, kendilerinin de Apo’yu önder kabul ettiklerini ifade etmek için “Önder” sıfatını kullanıyorlar.
Yani “Dolandırıcıların önderi” anlamında bir kullanım bile yok.
“Önder” deniliyor. Yani “Bizim önderimiz” deniliyor.
Bu durumda, bir dolandırıcı için “Önder” denilirse, bunu söyleyenin kendisi de dolandırıcı olur.
Terörist için “Önder” denilirse, söyleyen de terörist olur..
Bu kadar basit bu..
RTÜK üyeleri, bunu anlayamayacak kadar Türkçeden habersiz iseler, aldıkları diplomaları yırtıp atsınlar..
Eğer siz, terörist için “Önder” diyen birisini, “‘Teröristlerin lideri’ demek istedi” diye mazur göstermeye kalkışırsanız, o teröristin doğum gününü kutlamak için, binlerce aldatılmış gence de sokaklara dökülür böyle..
RTÜK bile, “terörist”e; “Terörist” diyemiyor ise..
O cahil çocuklardan ne isteyebiliriz ki?
“Kürt halkı evlatlarının cenazelerine sahip çıkıyor” demeyi, “Haberdir” diye masum bir ifade olarak gösteriyorsanız..
Dün iddianamesi kabul edilen; Büşra Ersanlı’dan tutun, Ragıp Zarakolu’ya kadar bir yığın ideoloğu niye cezaevine koyuyorsunuz ki?
KCK’dan tutuklanan yüzlerce kişi, tam da bu faaliyetlerden dolayı cezaevindeler..
Terörü meşru gösterdikleri için..
Teröristi, masum gösterdikleri için.
Bir de şöyle bakalım..
Toplum içinde, seri olarak suç işleyenlere, “Önder” diyebilir miyiz?
Mesela, bugünlerde sık sık gündeme gelen “eş cinayetleri”nden birisinde sorumlu tutulan “koca” için, erkek egemen toplum taraftarları “Önder” hitabında bulunsalar, RTÜK yine bu işe sessiz kalır mı?
Karısını en vahşi şekilde öldüren koca hangisi ise, onun cinayetini kutsama adına “önder” sıfatı kullananların ifadesini, “haber değeri var” diye cezasız bırakır mı?
Daha bir hafta önce “Tedavi amaçlı kullanım iması verildiği” gerekçesi ile “bal reklamları”na durdurma cezası veren RTÜK, “teröristleri”, haber programlarında “önder” gibi gösterenlere durdurma veremiyor!
Yazıklar olsun size..
(Karara muhalif kalan RTÜK üyesi Esat Çıplak’ı tebrik ediyorum.)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.