Doğalgaz faciası davasında yeni bilirkişi raporu istendi

Doğalgaz faciası davasında yeni bilirkişi raporu istendi
Ankara'nın Çankaya ilçesinde, 7 üniversite öğrencisinin öldüğü doğalgaz faciasıyla ilgili davada yeni bir gelişme yaşandı.

Ankara 3. Ağır Ceza Mahkemesi, 1 Ocak 2009 tarihinde Birlik Mahallesi'nde meydana gelen olayla ilgili bilirkişi raporlarında çelişkiler bulunduğunu belirterek yeni bilirkişi raporu hazırlatılmasına karar verdi. 

Eski EGO Genel Müdürü İhsan Fincan ve eski Başkentgaz Genel Müdürü Veysel Karani Demir'in de arasında bulunduğu 13 sanık hakkında açılan davanın görülmesine dün devam edildi. Sanık Başkent Doğalgaz Dağıtım AŞ Yönetim Kurulu üyesi Kazım Usta'nın avukatı Mehmet Ali Alan, Adli Tıp'ın 7 gencin ölüm saatlerini belirleyemediğini ileri sürerek, "Gaz kaçağı ihbarı alan ekipler saat 05.00'te 4 numaralı daireye bakmışlar ama gençlerin bulunduğu 3 numaraya bakmamışlar. Gençlerin ölümleri saat 05.00'ten önceyse yapılacak bir şey yok. Bu durumda müvekkilimin de sorumluluğu kalmıyor." dedi.

Alan ve diğer sanık avukatları, çelişkiler bulunması nedeniyle yeni bir bilirkişi raporunun aldırılmasını talep etti. Davacı avukatlarından Ali Topaloğlu da sanık avukatlarının gençlerin ölüm saatlerinin belirlenmesi taleplerinin, davayı uzatma amacı taşıdığını savunarak olay günü ihbar üzerine apartmana gelen doğalgaz acil ekiplerinin, herkesi uyarması gerektiğini, bunun yapılmadığını söyledi. Diğer davacı avukatları da yeni bilirkişi raporu isteğinin mahkemece reddedilmesini talep etti. Cumhuriyet savcısı ise en son alınan bilirkişi raporunun çelişkileri gidermediğini savunarak iş ve ceza hukuku açısından sorumluların belirlendiği yeni bir bilirkişi raporunun alınmasını istedi.



HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.