Almanya'da yabancı oranı artıyor, Türklerin oranı azalıyor
Federal İstatistik Dairesi'nin açıkladığı rakamlara göre 2011 yılında AB ülkelerinden Almanya'ya göç önemli oranda arttı. Buna karşılık Almanya'daki Türklerin sayısı azaldı.
Emekli oranı şimdiden 20 milyonu bulan ve çalışanların çoğunun 40 yaşın üzerinde olduğu Almanya'yı gelecekte daha büyük bir toplumsal yaşlanma sorunu bekliyor. Doğum oranının, ölüm oranlarının gerisinde kaldığı Almanya'da, yeni nesil eksikliğinden kaynaklanan toplumsal yaşlanma öncelikle ülkenin ekonomisini, daha sonra ise toplumsal refahı tehdit ediyor. Söz konusu durum uzmanları ve siyasetçileri kara kara düşündürüyor. Başta Başbakan Angela Merkel olmak üzere politikacılar ve uzmanlar, Almanya'daki toplumsal yaşlanmaya en hızlı çözümün kalifiye göç alımında olduğunda mutabık kalarak, bu yönde çeşitli düzenlemelere gidiyor. Almanya yönetimi biraz da bu nedenle, 1 Nisan 2012'den itibaren yabancı ülkelerde alınan diplomaları tamına yasasını yürürlüğe koydu, ülkeye yeni kalifiye göçmenler kazanmak için, "Mavi Kart" düzenlemesini gündeme getirdi. Hükümetteki Birlik Partileri'nin (CDU-CSU) uzmanlarından oluşan bir grup, yönetilebilir bir göç alma ve esnek bir emeklilik sistemi üzerinde çalışıyor. Uzmanlar, bu şekilde sosyal kasalar için oluşturulacak ek bir ödentinin emeklilik primlerinde muhtemel bir artışı önleyebileceğini düşünüyor.
KRİZ YÜZÜNDEN MİLYONLARCA AVRUPALI ALMANYA'YA GÖÇ EDİYOR
Ancak, Yunanistan, İrlanda, Portekiz, Macaristan, İtalya ve İspanya gibi ülkelerin ekonomilerini sarsan ekonomik kriz Almanya'nın demografik dönüşüm, toplumsal yaşlanma sorununa çare üreteceğe benziyor. Açıklanan istatistikler, ülkelerindeki kriz nedeniyle milyonlarca Avrupa vatandaşının Almanya'ya göç etmeye başladığını ortaya koyuyor. Bugün açıklanan istatistiklere göre Almanya'da, yabancı ülke vatandaşlarının oranı son 15 yılın en yüksek seviyesine ulaştı. Bunun nedeninin ekonomik kriz, diğer ülkelerdeki işsizlik ve Avrupa Birliği (AB) içindeki serbest dolaşım ve çalışma hakları olduğu belirtiliyor. 2011 yılı rakamlarına göre sürekli olarak Almanya'da yaşayan yabancı oranı 6,93 milyona ulaştı. Federal İstatistik Dairesi'nin verdiği istatistiklere göre Almanya'da yaşayan yabancı sayısı 2010 yılına göre 177 bin 300 kişi, yani yüzde 2,6 arttı. Bu rakamın 2012'den itibaren daha da yükseldiği tahmin ediliyor.
ALMANYA'DA YABANCI ORANI ARTIYOR, TÜRKLERİN ORANI AZALIYOR
İstatistikler ayrıca, Almanya'ya gelen yabancıların çok büyük oranda AB ülkelerinden geldiğini ortaya koyuyor. 2011 yılında Almanya'ya en çok yabancı, Mayıs 2011'den itibaren sınırsız çalışma izni özgürlüğüne kavuşan Polonya gibi ülkelerden geldi. Ancak Euro krizinin derinden vurduğu Yunanistan gibi ülkelerin vatandaşlarından da Almanya'ya büyük oranda akın var. AB vatandaşı olmayanların Almanya'ya göçünde ise azalma yaşanıyor. İstatistiklere göre Almanya'daki Türk vatandaşı sayısı azaldı. 2010'da 1 milyon 629 bin 480 olan Türk vatandaşı sayısı 2011'de 1 milyon 607 bin 161'e geriledi.
CİHAN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.