Ökkeş Şendiller 'darbeci medya'nın hedef tahtası!

Ökkeş Şendiller 'darbeci medya'nın hedef tahtası!
12 Eylül darbesinin 32 yıl sonra yargılandığı davanın ikinci duruşması bugün Ankara 12’nci Ağır Ceza Mahkemesi’nde sabah saat 09.30’da başladı.

Davada müdahillerin talepleri dinlendi. Davaya müdahil olmak isteyen Maraş katliamı sanığı Ökkeş Şendiller’e mahkeme salonunda 78’liler Derneği üyesi Cumhur Yavuz tepki göstererek ’Maraş davasının bir nolu sanığıydı. Alınması gereken katil o. Katil’ diye bağırdı. Duruşmaya ara verilmesinin ardından soruları yanıtlayan Ökkeş Şendiller, içeride kendisine gösterilen tepkiye anlam veremediğini belirterek, "Burda insanlar birbirlerini suçlamaya kalkarsa, bu tartışmanın sonu olmaz" dedi. Bu davanın gelişmesinde, bu aşamaya gelmesinde büyük katkısı olduğunu öne süren Şendiller, şunları söyledi:

"Davanın doğru düzgün gittiğine inanıyorum. Sulandırılmadan mahkemenin sonuçlanmasını beklemek gerek. Gösterilen tepki konusunda mahkeme gereğini yapar. İnsanlar birbirini suçlarsa, bu işin sonu iyi olmaz. 12 Eylül darbesinde zülüm görmüş herkesin hak ve hukuk araması hakkıdır. Talebimiz mahkemenin sonuna kadar gitmesi. Burda insanlar birbirlerini suçlamaya kalkarsa, bu tartışmanın sonu olmaz."

’KİMSEYİ ÖLDÜRDÜN MÜ?’
Bir basın mensubunun, ’kimseyi öldürdünüz mü?’ sorusuna ise Şendiller, "Sıkıyönetim Mahkemesi tarafından yargılandım. Benimle ilgili bir tek delil olsaydı, Erdal Eren’den önce ilk ben asılırdım. 33 senedir susmadan Maraş, Çorum ve Malatya olaylarının aydınlanması için mücadele ediyorum" yanıtını verdi.

Kendisine yönelik tepkiler konusunda ise Şendiller, "Devrimci arkadaşların bu tutumu davaya hiçbir şey kazandırmaz. Darbecilerin işine gelir. Mahkemede birbirimize tahamül etmemiz gerek" diye konuştu. GAZETE VATAN

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.