AKPM'den 'AK Parti' çıkışı

AKPM'den 'AK Parti' çıkışı
Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi (AKPM) Başkanı Lluis Maria de Puig, AK Parti hakkındaki kapatma davasıyla ilgili olarak, Anayasa Mahkemesinin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi (AİHS) ve Venedik Komisyonu ilkelerine uygun karar almasını bekledikleri

AKPM yaz dönemi genel kurul çalışmalarının başlaması dolayısıyla basın toplantısı düzenleyen AKPM Başkanı, bir soru üzerine, Başkanlık Divanının bu sabah yaptığı toplantıda, ''Türkiye'de demokrasinin işleyişi'' konulu bir oturumun Perşembe günü düzenlenmesinin kararlaştırıldığını söyledi. 

Bu tartışmada AK Parti hakkında açılan kapatma davasının da gündeme geleceğini ifade eden Lluis Maria de Puig, ''Amacımız, Türkiye'nin iç işlerine karışmak değil, bir mesaj vermek ve AKPM'nin konuya ilişkin hissiyatını dile getirmek'' dedi. 

''Türkiye'de hem halkın, hem de hukukun iradesinin korunmasını istediklerini'' belirten AKPM Başkanı, ''Türkiye'deki tartışmalara olumlu katkıda bulunmak istediklerini'' ifade etti. 

Bir gazetecinin, ''Dava sürerken AKPM'nin bu konuda oturum düzenlemesini bir müdahale olarak değerlendiriyor musunuz?'' şeklindeki sorusu üzerine, AKPM Başkanı şunları söyledi: 

''Türkiye Avrupa Konseyine üye bir ülke ve bu davanın sonuçları bizi endişelendiriyor. Dikkatli olmamız gerekiyor. Çünkü Türkiye'de, ortada bir seçim sonucu var, bir de anayasa ile ilgili tartışmalar var. Bizim Türkiye'den beklentimiz, aklın ve sağduyunun hakim olduğu kararların alınması. Biz Türkiye'nin iç işlerine karışmak değil, yardım etmek istiyoruz ve bu yüzden bu oturumu düzenlemek istiyoruz. Krizleri beklemek yerine, olaylar gelişirken, görüşlerimiz aktarmak niyetindeyiz.''

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.