Türkiye, İsrail'i kınadı

Türkiye, İsrail'i kınadı
Dışişleri Bakanlığı, İsrail Hükümeti'nin, işgal altındaki Filistin topraklarında yürüttüğü yerleşim faaliyetlerine bir yenisini ekleyerek, Doğu Kudüs'teki Har Homa yerleşiminde 800'den fazla ilave birim inşa edilmesi i&c

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada İsrail'in ısrarla ve dünya kamuoyunun tepkilerini umursamadan sürdürdüğü yerleşim faaliyetleriyle uluslararası hukuku açıkça ihlal ettiği vurgulandı.

İsrail'in yerleşim faaliyetlerinin barış sürecinin canlandırılmasını engellediğine ve iki devletli çözüm vizyonununu ciddi biçimde tehlikeye attığına dikkat çekilen açıklamada, "Bu çerçevede, uluslararası toplum, yerleşimlerin kabul edilmeyeceğini vurgulamaya devam etmelidir. İsrail'i Ortadoğu'da kalıcı barış konusunda uluslararası hukuktan kaynaklanan sorumluluklarını yerine getirmeye ve barış zeminini tahrip eden tüm faaliyetlerine bir an evvel son vermeye davet ediyoruz." denildi.

CİHAN

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.