Türkiye iki yıl daha dönem başkanlığını üstlendi

Türkiye iki yıl daha dönem başkanlığını üstlendi
İstanbul'da 2010 yılında yapılan toplantıda Asya'da İşbirliği ve Güven Arttırıcı Önlemler Konferansı (AİGK/CICA) dönem başkanlığını üstlenen Türkiye, kurucu üye Kazakistan'ın önerisi ve diğer üye ülkelerin tale

Dışişleri Bakanlığından konu ile ilgili yapılan yazılı açıklamada, Türkiye'nin Haziran 2010'da İstanbul'da düzenlenen Asya'da İşbirliği ve Güven Arttırıcı Önlemler Konferansı (AİGK/CICA) 3. Zirve Toplantısı'nda iki yıllık bir süre için AİGK/CICA dönem başkanlığını üstlendiği hatırlatılarak, "Türkiye'nin dönem başkanlığının iki yıl daha (2012-2014) sürdürülmesine ilişkin kurucu üye Kazakistan'ın önerisi ve diğer üye ülkelerin bu yöndeki talepleri doğrultusunda dönem başkanlığımızın 2012-2014 yıllarını kapsayacak şekilde iki yıllık bir süre için uzatılması üye ülkelerin oybirliğiyle 2 Nisan 2012 tarihinde kararlaştırılmıştır." denildi. 

Türkiye'nin 2010-2012 yılları arasındaki ilk dönem başkanlığında AİGK/CICA'nın ekonomik, çevre, insani, yeni sınamalar ve tehditler ile askeri-siyasi boyutlarında yüklü bir gündem izlendiği ve çok sayıda toplantı ve etkinlik düzenlendiği hatırlatılan açıklamada, "Dönem başkanlığımızın ikinci döneminde öncelikle Eylül 2012'de Astana'da düzenlenmesi öngörülen AİGK/CICA Dışişleri Bakanları 4. Toplantısı ile AİGK/CICA'nın kuruluşunun 20. yıldönümü etkinliklerine ilişkin çalışmalar ele alınacaktır. Türkiye, dönem başkanlığı boyunca Asya'da işbirliğine dayalı bir güvenlik oluşturulmasına yönelik çabalarını sürdürecektir." denildi.

CİHAN

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.