Başbakan Erdoğan Konya'da konuştu
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, AK Parti Konya teşkilatının düzenlediği kongrede yaptığı konuşmada şunları kaydetti; Biz kendimize Konya'nın büyüklerini, alimlerini, ariflerini rehber edindik. Şems-i Tebrizi'nin, Nasreddin Hoca'nın, Alaaddin Keykubat'ın, elbette ki Hazreti Mevlana'nın rehberliğinde bu yola çıktık, Allah rahmetiyle onları kuşatsın, mekanları inşallah Cennet olsun. Konya, Selçuklu'dan miras aldığı yiğitliği, mertliği, hoşgörüyü, ilim ve irfanı hiç bir zaman terk etmedi. Konya, alimleriyle, sultanlarıyla, kumandanlarıyla olduğu kadar ihlassondakika şehitleriyle de herzaman bize örnek oldu, bize rehberlik ettiği için Konya'ya şükran borçluyuz. Biz Konya'ya hizmeti bir ibadet olarak telakki ettik, inşallah son nefesimize kadar Konya'ya hizmet etmeye, Konya için hizmet üretmeye devam edeceğiz. Bugüne kadar Konya'ya hep birlikte büyüttük, yine omuz omuza, gönül gönüle Konya'yı büyütmeye devam edeceğiz.
Türkiye genelinde il kongrelerimiz devam ediyor, bugün burada 18. kongremizi yapıyoruz. Bizim partilerimizin kongreleri bitiyor, diğer partilerde bu yok. Dünyanın hiç bir ülkesinde bu formatta bir siyasi parti yok bulunu biliniz, kongrelerimiz dayanışma, kardeşlik havasında tek tek yapılıyor. Allah'a şükür bizim kongrelerimizde sandalyeler havalarda uçuşmuyor, bizim kongrelerimizde yumruklar konuşmuyor, hırs davanın önüne asla ve asla geçmiyor ve geçmemeli. Biz, istişareye dayalı tüm çalışmalarımızı aramızda yaparak zaten ihlassondakika olgunluğumuzu ortaya koyuyoruz. Çünkü, biz bütün teşkilat olarak çok ama çok önemli bir ilkeyle hareket ediyoruz, biz diyoruz ki 'Bu makamlar milletimizin bize emanetidir, makam bize birşey katmayacak, tam tersine biz makama kazandıracağız' hiç bir zaman 'ben' demedik. Her zaman 'biz' dedik, Allah'ın izniyle hırsı, senlik, benlik kavgasını yanımıza yanaştırmadan hizmet etmeye devam edeceğiz. Bizim için esas olan milletin rızasıdır.
Biz iş üreteceğiz, netice, sonuç üreteceğiz. Biz ustalık dönemimizde ülkemizi büyütmeye devam ediyoruz, iftira üretenlere aldanmayacağız. Türkiye ekonomisi 2011 yılında 8,5 oranıyla Çin'den sonra dünyada en hızlı büyüyen ekonomi oldu. Küresel krize rağmen bunları yaptık, ihracatta rekordan rekora koşuyoruz. İşte en son önceki gün yeni teşvik sistemini açıkladık, en gelişmiş illerimizden en az gelişmiş illerimize kadar Türkiye genelinde ki her yatırımı çok güçlü şekilde kademe, kademe destekliyoruz. Biz Avrupa'nın tam aksine küresel krizi hiç bir şekilde vatandaşımıza yansıtmadık, yansıtmıyoruz tam tersine maaşları ihlassondakika arttırmaya devam ediyoruz. Sosyal destekleri arttırıyoruz, yere sağlam basıyoruz, şuanda Avrupa'da bazı hükümetler seçime gireceği için tedbirleri erteliyor ve ülkelerinin ödeyeceği faturayı ağırlaştırıyor ama biz milletimizle samimi şekilde iletişim kuruyoruz. Bizim, büyük hedeflerimiz var, biz bir kabile devleti değiliz, biz Devlet-i Aliyye-i Osmaniye'den gelen büyük bir milletiz. Hiç endişeniz olmasın, nereden geliyoruz biz? Ruh kökümüz böyle birşeye müsade eder mi? O ruh kökünden gelenler hiç bir zaman eğilmedi, eğilmezler.
İşte 2023 yılında bu ülkeyi dünyanın en büyük 10 ülkesinden inşallah biri yapacağız, biz 2023 yılına kadar 2 trilyon dolar milli gelire ulaşacağız. Yıllık, 500 milyar dolar ihracat rakamına, kişi başı 25 bin dolar milli gelire ulaşmak için bütün gayretimizle çalışıyoruz. 9 yıl önce, kişibaşına milli gelir neydi? 3 bin 400 dolar, bugün milli gelirimiz 10 bin 400 dolar oldu. Bakın nereden nereye geldik, bunların hayal bile edemediklerini biz gerçekleştirdik. Komşularda nüfusu azaltıyorlar, milli gelirimiz arttı diyorlar, bizde 3 bin 400'den 10 bin 400'e çıktı ama nüfusumuzda her yıl 1 milyon arttı ve şuanda 75 milyona çıktı nüfusumuz yani 66 milyondan 75 milyona nüfusumuz çıktı kişi başı milli gelirimiz de 10 bin 400'e çıktı, kalkınma, büyük Türkiye bu. Biz, önümüze 2023'ü hedef olarak koyarken, 2023 için büyük gayret gösterirken muhalefet Türkiye'yi paçasından tutarak 1940'lara çekmek için elinden geleni yapıyor.
Ben CHP'nin tek parti dönemine ait belgeleri gösterirken CHP hop oturup hop kalkıyor, kulağı var duymaz, gözü var görmez, dili var ama gerçekleri söyleyemez. Ne diyor? 'Bana geçmişi bırak, bugüne gel, CHP'nin geçmişiyle uğraşma' diyor, iyi de ey CHP sen 1940'lardan bugüne gelebildin mi? Sen, o zihniyetten kurtulabildin mi? Sen o milli şef anlayışından sıyrılabildin mi? Sen, eğer geçmişinle yüzleşmezsen, geçmişinle gurur duyduğunu ifade edersen bende sana geçmişinle ne olduğunu hatırlatmaya devam ederim. Beyefendi bir yandan geçmişiyle yüzleştiğini söylüyor, öte yandan 1940'larda olduğu gibi eğitimde tek tip insan yetiştirmeyi savunuyor. Bunlar camilerin kapısına kilit vurdular, bunlar Kur'an öğrenmeye karşı oldular, bu millet bir dönem mağaralarda Kur'an öğrendi, dinini, diyanetini harabe yerlerde öğrendi. Bugün Kur'an'ın duvarda asılı olmasını arzulayan CHP o gün Kur'an'ın duvarda bile asılı olmasına tahammül edemiyorlardı. Kümeslerde, mağaralarda, dere kenarlardında milletimiz o zaman kitap sakladılar, o zamanlarda cenaze namazı kıldırılacak imam bulunamadı, bunlar 1940'larda ihlassondakika yaptıklarını 28 Şubat'ta yine yaptılar, 28 Şubat'ta İmam Hatip okullarını kapatmadılar mı? Ne dediler '15 yaşın altında Kur'an-ı Kerim öğrenemezsiniz' dediler, bunun için 1940'a gitmeye gerek yok. İşte onun için 30 Mart çok önemli bir tarih, onun için bu parlamento, bu AK Parti bu parlamento da iade-i itibarı gerçekleştirdi.
"BİZ SENİNDE HÜKÜMETİNİZ, GIK BİLE DİYEMEZSİN"
Kusura bakmasınlar, AK Parti iktidarları döneminde milletin iradesi tecelli etmiştir, AK Parti iktidarları döneminde egemenlik millete iade edilmiştir. CHP genel başkanı 'millet yönetime el koydu' ifadesinden rahatsız oluyor, çünkü bunlar farklı mihrapların yönetime el koymasına alışmışlar. Onlar ne diyor? 'Ordu göreve' biz nediyoruz? Millet göreve, 'yeter' dedik, sözde kararda milletindir. İşte milletin kararı 30 Mart'ta bir kez daha tecelli etti, demokrasi dışı güçler, statüko bir kez daha kaybetti. 30 Mart'ta Türkiye, ekonomi, 2023 hedefleri, kazandı. Statüko, cunta zihniyeti kaybetti, millet iradesi kazandı. Anayasa Mahkemesi CHP'nin 2007 hesaplarını incelemeye bağladı ve yapılan yolsuzlukları dün hükme bağladı, işte Anayasa Mahkemesi karar bağladı, siz önce bunları bir düzeltin. Önceden yine 1 trilyon ceza verilmişti, yolsuzluktan dolayı. Kendi partisinde bunu yapanlar yarın mazallah iktidare geldiğinde neler yaparlar? Ben Çarşamba günü 12 Eylül halk oylaması öncesinde CHP, MHP ve BDP'nin açıklamalarını hatırlattım, o gün koro halinde bize 'yalancı' diyenler, bu bir kandırmaca diyenler, 12 Eylül'ü yargılayamazsınız diyenler bugün mahkeme önünde sıraya girmiş durumdalar. Biz 1940'lara kadar gitmedik, daha 1,5 yıl önce bu partilerin hangi açıklamaları yaptıklarını hatırlattık, şimdi CHP genel başkanı diyor ki; Mahkemeye müdahil olmak bizim hakkımız, neden rahatsız oldu' diyor, biz senin tutarsızlığını ortaya koyuyoruz, biz aynı yerdeyiz ama sen farklı yerdesin 'yargılayamazlar' dedin bak yargılanmaya başladılar, çünkü 5 vakit çarketmeye alıştın. CHP'nin davaya müdahil olmasından rahatsız olmadık, bilakis sevinç duyduk. Çünkü biz, 75 milyonun hükümetiyiz, biz 75 milyonun tamamına hitap eden bir partiyiz. Kılıçdaroğlu, istesen de istemesen de biz seninde hükümetiniz, gık bile diyemezsin.
Şuanda 534 bin 934 TOKİ konutu inşaa ediliyor, bunların 300 bin üzerinde rakamı bitti, bunların hepsi AK Parti'lilerin oturduğu konutlar mı? Sağlık hizmetlerinden sadece bu ülkede AK Parti'liler mi yararlanıyor? Bizde partizanlık yok, biz ne dedik? Üstünlerin hukukundan, hukukun üstünlüğüne geçiyoruz, CHP'nin de, MHP'nin de, bu partilere gönül verenlerin de hukukunu biz savunacağız, onlar karşı çıksa da, onlar hayır desede biz şevkat ve merhametle yaklaşmaya devam edeceğiz.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.