‘367 Sabih’ mahkûm oldu

‘367 Sabih’ mahkûm oldu
Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, Yargıtay OnursalCumhuriyet Başsavcısı Sabih Kanadoğlu’nun, Anayasa Mahkemesi Başkanı HaşimKılıç hakkındaki ‘’Layık olmadığı mevkiye getirilen, bulunduğu makamınağırlığını bilmeyen bir zat. Bu doğ

Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim Kılıç, Sabih Kanadoğlu’nun 2008’de Denizli’deki bir konferansta yaptığı konuşmada, ‘’Haşim Kılıç, gerçekte layık olmadığı bir mevkiye getirilen, hukukçu da olmayan, bulunduğu makamın ağırlığını ve sorumluluğunu bilmeyen bir zat. Şimdi bir atasözünü hatırlatmakta yarar vardır. Bu doğrudan doğruya, kılavuz, istikamet ve sonuç meselesidir...’’ şeklindeki sözleri nedeniyle Kanadoğlu aleyhine 10 bin TL’lik manevi tazminat davası açtı.

Ankara 13. Asliye Hukuk Mahkemesi, Sabih Kanadoğlu’nun, Haşim Kılıç’a yasal faiziyle birlikte 5 bin TL manevi tazminat ödemesine karar verdi. Mahkeme, ‘’Yapılan konuşmalarda özle biçim arasındaki denge bozulmuş, eleştiri ve yorum yapma sınırları aşılarak doğrudan davacının kişiliğine yönelen suçlayıcı ve aşağılayıcı sözler ile kişilik hakları ihlal edilmiştir’’ sonucuna vardı. Kararın temyiz edilmesi üzerine dosyayı görüşen Yargıtay 4. Hukuk Dairesi ise yerel mahkemenin kararını bozdu.

Davacının ülke sorunlarıyla ilgili görüşlerini açıklaması doğal olduğu gibi, bu düşüncelerin davalı tarafından eleştirilmesinin de olağan kabul edilmesi gerektiğini belirten Daire, Kanadoğlu’nun sözlerini ‘’sert eleştiri’’ olarak kabul etti. Yargıtay’ın bozma kararına uymayan Ankara 13. Asliye Hukuk Mahkemesi, ilk kararında direndi. Direnme kararının da temyiz edilmesi üzerine dosya, Yargıtay Hukuk Genel Kurulu’na geldi. Kurul, oy çokluğuyla yerel mahkemenin direnme kararını yerinde buldu.

akit

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.