Baroya tepkiler dinmiyor

Baroya tepkiler dinmiyor
Balyoz duruşmasını basıp mahkeme heyeti ve savcıyı tehdit eden İstanbul Barosu Başkanı Ümit Kocasakal ile ekibine tepki yağıyor.

Sanığa, rütbesine göre muamele yapan “Darbeci Baro” alay konusu oldu. En ilginç tepki ise, Danıştay tetikçisi Alparslan Arslan’ın babası İdris Arslan’dan geldi. Baba Arslan, “İstanbul Barosu’na kayıtlı avukat olan oğlum da hüküm giymedi. Baro ona da sahip çıksın” dedi.EROL METİN/ANKARA- Bazı darbe sanıklarına arka çıkan ve son olarak Balyoz duruşmasını işgal ederek, mahkemeyi tehdit eden İstanbul Barosu’nun bu tavrı alay konusu oldu. Danıştay Üyesi Mustafa Yücel Özbilgin’i katleden Alparslan Arslan’ın babası İdris Arslan bile baro yönetimini topa tuttu.

“DARBECİ BARO” SONUNDA BUNU DA YAPTI!

Ergenekon sürecini baltalama girişimleri sebebiyle “Darbeci Baro” olarak anılmaya başlayan İstanbul Barosu, şimdi de Balyoz’a el attı. Beraberindeki 10 yöneticiyle Balyoz davasının görüldüğü duruşma salonunu basan İstanbul Barosu Başkanı Ümit Kocasakal, mahkeme heyeti ve savcıya tehditler savurdu. Sanık avukatlarının cübbelerini sırtlarına geçiren Kocasakal ve ekibi, yargılamanın hukuksuz olduğunu öne sürdü. Yargılama ve iddia makamını çileden çıkaran Baro yöneticileri hakkında ‘adil yargılamayı etkilemeye teşebbüs’ suçundan Silivri Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunuldu. Mahkeme heyeti ayrıca bu kişileri Türkiye Barolar Birliği’ne şikayet etti.

“OĞLUMUN BALYOZ’CULARDAN NE FARKI VAR?”

İstanbul Barosu’nun mahkemeye karşı takındığı bu tavır büyük tepki çekti. En ilginç tepki ise Danıştay tetikçisi Alparslan Arslan’ın babası İdris Arslan’dan geldi. Masum insanları katletme planları yapan darbeci generalleri savunan Baro Başkanı Ümit Kocasakal’ı ‘çifte standartlı davranmakla’ suçlayan Arslan, oğluna da sahip çıkılmasını istedi.
Arslan, oğlu Alparslan Arslan’ın Danıştay’a silahlı saldırı düzenlendiği sırada İstanbul Barosu’na kayıtlı bir avukat olduğunu hatırlattı. Baronun “masumiyet karinesi” gerekçesiyle Balyoz’culara destek verdiğini belirten Arslan, oğlunun da henüz hüküm giymediğini dile getirerek, “İnternette avukat Alparslan Arslan yazınca İstanbul Barosu’nun oğlum hakkında vermiş olduğu kararı okuyabiliyorum. Orada Alparslan barodan geçici olarak men edilmiş. Tabii ki bu çifte standarttır. Kişi cezası onanmadan masumdur. İstanbul Barosu’nun tavrı masumiyet karinesine ne kadar uygundur? Oğlumun destek verdikleri diğer sanıklardan ne farkı var?” dedi.

“BARO LEVHASINA İSMİ YENİDEN YAZILSIN”

Oğlunun üyeliğini donduran baro yönetimini bu kararını yeniden gözden geçirmeye çağıran İdris Arslan, “Oğlumun tekrar baroya kaydının yapılmasını istiyorum. Çünkü Alparslan hakkında hâlâ kesinleşmiş bir karar yok. Öyle bir karar olmadan Alparslan hakkında verdikleri karar bana göre hukuksuz bir karardır. O kararı tekrar gözden geçirmeleri lazım. Mahkeme sonucunu beklemelerinde yarar var” ifadelerini kullandı.

“6 YIL OLDU ALPARSLAN’A SAHİP ÇIKMADILAR”

Baronun TSK’da çöreklenen cunta ekibini kurtarmaya çalışmak yerine, üyesi oğlunu koruması gerektiğini ifade eden Arslan, “Adil yargılamayı etkilemeye çalışıyorlar. Direkt Ergenekon yanlısı bir tavır takınıyorlar. Önce kendi üyelerini korumaları lazım. Oğlum da onların üyesi. Kendi üyelerini koruyamayan bir meslek kuruluşu, kendi üyesi olmayan başka şahıslara sahip çıkmaya çalışıyor. 6 yıl oldu kendi üyeleri Alparslan’a hiç sahip çıkmadılar” diye konuştu.

“OĞLUM BİZDEN KAÇIYOR”

Oğlunun sürekli kendileriyle temas kurmaktan kaçtığını anlatan İdris Arslan, bunu kendisini azmettirenlerin kimler olduğunu açıklamamak için yapıyor olabileceğini kaydederek, “Cezaevine gittiğimiz zamanlarda görüşmeye çıkmıyor. Ancak duruşma salonlarında görüyoruz. Bizimle konuşmak istemiyor. İletişim kurmak istemiyor. Telefon hakkını kullanmıyor. Nedense konuşmuyor bizimle” değerlendirmesini yaptı.

12 EYLÜL DÂVÂSINA NEDEN MÜDAHİL OLMADI?

Diğer taraftan 12 Eylül darbesinde kapısına kilit vurulan ve başkanı Orhan Apaydın hapse atılan İstanbul Barosu’nun, 32 yıl sonra darbeci başı Kenan Evren ile Tahsin Şahinkaya hakkında açılan tarihi davaya müdahil olmaması şaşkınlığa sebep oldu. Statüko bekçilerinin müdafiliğine soyunan baro yönetiminin, o dönemde mağdur edilen başkanının hakkını aramaması yoğun bir şekilde eleştirildi. Avukatlara hitap eden sitelerde, müdahillik çağrısı yapıldı. Baro üyesi bir avukat yaptığı yorumda, “Biz İstanbul Barosu gibi en büyük hukuk kurumunun ve savunma örgütünün kendisini kapatan ve başkanını tutuklayıp ölümüne sebebiyet veren 12 Eylül cuntası ile şimdi hesaplaşmayacak da ne yapacak?” diye sordu. Mehmet Tav isimli bir avukat ise, “İstanbul Barosu, henüz vakit varken, üzerinde yoğunlaşmış olan kuşkuları haksız çıkarmak için de olsa müdahil olmalıdır” çağrısında bulundu.

“ASKERLERİN GÖZDESİ ŞİMDİ O ÇOCUK”

Arkadaşları tarafından “Ergenekon’un Yargıtay’daki başı” olmakla itham edilen Yargıtay 15. Ceza Dairesi Üyesi Hamdi Yaver Aktan, internete düşen bir ses kaydında, övgüler yağdırdığı Ümit Kocasakal’ın THKO örgütü üyeliğinden geldiğini iddia etmişti. Ses kaydında askerlerin de Kocasakal’ı çok sevdiğini belirten Aktan, “Konuşması çok iyi, miting konuşmacısı gibi, polemiği iyi yapıyor. Ümit Kocasakal çok istikrarlı, çok cesaretli. Bütün askerlerin gözdesi şimdi o çocuk” diyordu.

KONYA BAROSU’NDAN TEPKİ

Konya Barosu Başkanı Fevzi Kayacan, İstanbul Barosu’nun, Balyoz Darbe Planı Davası’nın görüldüğü İstanbul 10. Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptığı baskına ‘yargıya muhtıra verilemez’ diyerek tepki gösterdi.

Yeni Akit

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.