Tahran'da 'Amerikan menfaatleri bürosu'

Tahran'da 'Amerikan menfaatleri bürosu'
ABD, Tahran'da "Amrikan menfaatleri bürosu" açmayı tasarlıyor.

Kimliğini açıklamayan bir Dışişleri Bakanlığı yetkilisi, Küba'da 1977 yılından beri çalışan büronun benzerinin Tahran'da da açılması konusunun tartışılmakta olduğunu söyledi. 

Washington Post gazetesi de, İran'da Amerikan çıkarlarını temsil edecek bir büronun açılmasının yöneticiler arasında tartışma konusu olduğunu ve birkaç aya kadar bu konuda karar çıkabileceğini yazdı. 

Tahran'daki Amerikan büyükelçiliği, İslam devriminden sonra bir grup öğrenci tarafından 4 Kasım 1979'da işgal edilmiş, 52 diplomat 444 gün boyunca rehin tutulmuştu. ABD-İran ilişkileri bu yüzden kopmuştu.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.