Ergün'den 'teşvik paketi' müjdesi

Ergün'den 'teşvik paketi' müjdesi
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Yeni Teşvik Paketi'nin hangi tarihten itibaren yapılan yatırımları etkileyeceğini açıkladı.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, KOBİ'lere yönelik olarak Türk Patent Enstitüsü (TPE) konferans salonunda düzenlenen ''Hezarfen Medikal Ankara Projesi'' tanıtım töreninin ardından gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Yeni Teşvik Paketinin başlangıç tarihinin 1 Ocak 2012 olmasıyla ilgili eleştirilere dair soruya Ergün, şu yanıtı verdi:

''Daha kararname yayımlanmadı. Sadece tanıtım yapıldı. Kararnamede gerekli revizyonlar yapılır. Biz seçimden sonra teşvik paketinin revize edileceğini, yatırımcılardan yatırımlarını durdurmamalarını istemiştik. Haziran'ın 15'i ya da Temmuz'un 1'i (2011) kararnameye eklenebilir. Bu tarih, kararnameye eklendiğinde bu konuyla ilgili tartışma sona erecektir. Bu büyük bir problem değil.''

Amacımız kendi markamızı oluşturmak

İşadamı İshak Alaton'un yerli otomobille ilgili ''yerli otomobil rüya, çöpe atın gitsin'' şeklinde açıklamalarının hatırlatılması üzerine Ergün, ''Biz otomobil üretiyoruz ama kendi markamızı oluşturmuş değiliz. Bizim isteğimiz kendi markamızı oluşturmak. Bunun için 'şu ülke ya da markayla rekabet edemeyiz' dememeliyiz. Bugün Nokia'nın geçileceğini kim tahmin edebilirdi ama geçildi. Kimin kimi ne zaman geçeceği belli olmaz'' diye konuştu. Bakan Ergün, yerli otomobilin Ar-Ge ve tasarım boyutunun da ayrı olarak desteklerden yararlandığını belirterek, ''Otomobilin tasarımıyla uğraşan birinin yaptığı harcamaların yüzde 60'ını biz doğrudan doğruya nakit olarak karşılıyoruz'' dedi.

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.