Dedelerini ziyarete geldiler!

Dedelerini ziyarete geldiler!
Barış ve dostluk futbol turnuvasına katılmak üzere Avustralya’nın Sydney kentinden Çanakkale’ye gelen Asquith Erkek Okulu öğrencileri, öğretmenleri ile birlikte dedelerinin 97 yıl önce savaştığı Gelibolu Yarımadası T

Sabah erken saatlerde arabalı vapurla Eceabat ilçesine geçen öğrenciler, öğretmenleri ve rehberleri eşliğinde ilk olarak Gelibolu Yarımadası Tarih" class="LinkliTextStyle" target="_blank">Tarihi Milli Parkı’ndaki Anzak koyuna gitti. Burada rehber Recep Karapınar’dan Çanakkale Savaşı ve bölge hakkında bilgi alan 30 öğrenci, 3 öğretmeni ile birlikte 97 yıl önce dedelerinin çıkarma yaparken hayatlarını kaybettikleri sahil kesiminde dolaştı. Zaman zaman duygusal anlar yaşayan öğrenciler, bol bol fotoğraf çekti. Anzak Koyu’nun ardından Lone Pine Anıtı ve Conkbayırı’nı ziyaret eden öğrenciler, burada da rehberlerden ve tarih öğretmenleri George Moscos’dan bilgi aldı.

97 yıl önce yaşanan savaşı unutmalarının mümkün olmadığını belirten tarih öğretmeni George Moscos, “Barış ve dostluk adına düzenlenecek bir futbol müsabakası için geldiğimiz Çanakkale’de öğrencilerimizle birlikte 97 yıl önce yaşanan savaşta hayatını kaybeden dedelerimizin mezarlarını da ziyaret etmek istedik. Burada gezerken duygusal anlar yaşıyoruz” dedi.

Bölgeyi gezen öğrenciler de ilk kez Çanakkale’ye geldiklerini belirterek, “97 yıl önce yaşanan savaşın ne kadar acı bir şey olduğunu burada daha iyi anlıyoruz. Bu bölgede gezerken gerçekten duygulanmamak elde değil. Onları unutmamız mümkün değil” şeklinde konuştu.

Yaklaşık 3 saat boyunca bölgeyi gezen öğrenciler, hatıra amaçlı çeşitli hediyeler aldıktan sonra bölgeden ayrıldı.




HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.