Darbeci Baro’ya ETÖ’den destek

Darbeci Baro’ya ETÖ’den destek
Ergenekon sanıkları Mustafa Balbay ve Tuncay Özkanyazılı bir açıklama yaparak adı ‘darbeci baro’ya çıkan İstanbul Barosu’nadestek verdi.

Açıklamada, ‘İstanbul Barosu’nun hukuk ve savunma hakkı mücadelesini selamlıyoruz’ ibaresine yer verildi.  Mustafa Balbay ve Tuncay Özkan, İstanbul Barosu Başkanı Ümit Kocasakal ve yönetim kurulu üyelerinin 6 Nisan Cuma günü yapılan duruşmaya gelerek kendilerine destek vermelerine ilişkin yazılı bir açıklama yaptı. Yapılan yazılı açıklamada, İstanbul Barosu’nun, dünyanın en büyük barolarından biri olduğu vurgulandı. Baronun aynı büyüklüğü hukukun üstünlüğünü koruma mücadelesinde de gösterdiğini belirtti.

İstanbul Barosu Başkanı Ümit Kocasakal, aynı gün Baro yöneticileri ile birlikte önce Balyoz davasının duruşmasına katılmıştı. Müdahil avukatlara ayrılan bölüme gelen avukat cübbeli 11 kişinin kim olduğu mahkeme Başkanı Ömer Diken tarafından sorulunca da Kocasakal, sanık avukatlarının savunma haklarının hukuksuz olarak engellendiğini iddia eden uzun bir açıklama yapmıştı. Kocasakal, açıklamasında bundan sonra özel yetkili mahkemeleri daha yakından takip edeceklerini söylemişti.

Sanık avukatları bölümünde oturmalarına izin verilmeyen, bunun üzerine de duruşma salonundan ayrılan Baro yöneticileri hakkında duruşma sonunda suç duyurusunda bulunulmasına karar verilmişti. Mahkemenin yaptığı suç duyurusunun da Silivri Cumhuriyet Başsavcılığı’na ulaştığı öğrenildi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.