Termik santrallerini satıyor

Termik santrallerini satıyor
Özbekistan, iki termik santralinin toplam hisselerinin yarısına yakınını ihale usulüyle satacak.

Devlet Mülk Fonu tarafından yapılan açıklamada, ihale usulü ile Sırderya Termik Santrali hisselerinin yüzde 48'i ve Taşkent Termik Santrali hisselerinin yüzde 47'sinin satılacağı duyuruldu.

Sırderya santralinin hisselerinin satış ihalesinin başlangıç rakamı 223 milyon dolar olarak belirlenirken, başkentteki santralinin hisse satışı için ise belirlenen başlangıç rakamı 7 milyon 35 bin dolar olarak açıklandı.

İhalede ayrıca Sırderya santrali için yaklaşık 359 milyon, Taşkent santrali için ise 156 milyon dolarlık ek yatırım yapma koşulu aranacak.

İki santrale ait hisselerin satışına ilişkin ihale süresinin 29 Aralık'a kadar devam edeceği belirtildi.

Orta Asya'nın önde gelen elektrik üretim merkezlerinden olan Sırderya termik santralinin yılık 13 milyar kw/s enerji üretim kapasitesi bulunuyor.

Bu arada Özbekistan'ın 2009 yılına kadar devletin elinde olan yaklaşık 1500 tesisi özelleştirmesi bekleniyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.