Moldova Irak'taki asker sayısını arttırıyor

Moldova Irak'taki asker sayısını arttırıyor
Moldova hükümeti Irak'taki askerlerinin sayısını arttırma kararı aldı.

2008'in Ocak ayından itibaren Irak'a 4 subay ve 16 er gönderileceğini açıklayan Savunma Bakanlığı, Irak hükümetinin ricası üzerine Moldova'nın Irak'a asker göndermeye karar verdiklerini bildirdi.

Irak'a gidecek olan birliğin takım komutanı Vitali Vrabie, bölgeye ikinci kez gittiğini belirterek, "Bize ve diğer ülke askerlerine ihtiyaç var" dedi. Şimdiye kadar Irak'a 5 birliğin gönderildiği, yeni askerlerle birlikte 6 takımın Irak'ta görevlendirileceği açıklandı.

Moldovalı üst düzey askeri yetkililer, Irak'a gönderilen asker sayısının çoğalmasında her hangi bir negatif durumunun olmadığını, gereklilik durumunda Moldova askerlerinin bölgeye gitmek için hazır olduğunu belirtiyor.

Irak hükümetinin Moldova'lı askerlerinin mühümmat ve mayın yok etme konusunda başarılı çalıştığı için asker sevkiyatı yapılmasını rica ettikleri aktarıldı.

MOLDOVALILAR IRAK'TA 41 BİN MAYIN TEMİZLEDİ
Moldova Savunma Bakanlığı, Irak'taki askerlerinin 5 ay içerisinde 41 bin 638 mayını temizlediklerini duyurdu.

Irak'a gönderilen özel uzman ekibin sadece Kasım'da temizlediği mayın sayısının 11 bin 500 olduğu beyan edildi. Moldova askerlerinden bu güne kadar hayatını kaybeden kimsenin olmadığı ifade edildi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.