Dışişleri Bakanlığı'ndan Kabil açıklaması 

Dışişleri Bakanlığı'ndan Kabil açıklaması 
Dışişleri Bakanlığı, Afganistan'ın başkenti Kabil'de dün yaşanan saldırılarda Türk askeri ve sivil tesislerinin hedef olmadığın açıkladı.

Türk basınında buna ilişkin asılsın bilgilere yer verildiğini kaydeden bakanlık, Türk askeri tesislerine saldırı olmadığı için askerlerin de karşılık verme ihtiyacının doğmadığını duyurdu.

Dışişleri Bakanlığı'nın açıklamasında şöyle denildi: "Birkaç gazetenin bugünkü nüshalarında, Kabil'de 15 Nisan günü meydana gelen terörist saldırılar sırasında Türk askeri tesislerinin de hedef alındığına ve askerlerimizin çatışmaya girdiğine dair asılsız bilgilere yer verildiği görülmüştür.

Söz konusu menfur saldırılarda, maalesef Afganistan parlamentosu dahil bazı kamu kurumları, büyükelçilikler ve Uluslararası Güvenlik Yardım Gücü (ISAF) tesisleri hedef alınmıştır. Bu husustaki üzüntü ve başsağlığı dileklerimizi ileten bir açıklama ayrıca yapılmıştır.

Ancak, saldırılar sırasında hiçbir Türk sivil veya askeri mevcudiyeti hedef alınmamış, dolayısıyla askerlerimizce mukabele etme ihtiyacı doğmamıştır.

Dost ve kardeş Afganistan halkıyla asırlardır süren dayanışmamızın bir tezahürü olarak Afganistan'da bulunan askerlerimizin yanı sıra bu ülkede kamu veya özel sektör bünyesinde çalışan vatandaşlarımızın Türkiye'deki aileleri ve yakınlarının bu tür asılsız haberlerle tedirgin edilmelerinin habercilik sorumluluğuyla bağdaşmadığı düşünülmektedir."

CİHAN

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.