Bu karar vicdanları yaralar
Akit’e konuşan sivil toplum kuruluşu temsilcileri bunun kumarı teşvik edici, büyük bir keyfilik olduğunu ifade ederek, Bakan Şimşek’ten açıklama beklediklerini bildirdiler. STK temsilcileri, Maliye Bakanlığı’nın vicdanları yaralayacak bu skandal karardan vazgeçmesi gerektiğini söylediler.
SARIBAY “BAKANLIK AÇIKLAMA YAPMALI”
Milli Türk Talebe Birliği Genel Başkan Yardımcısı Abdülkadir Sarıbay, bu olaydan sonra akıllara “Bakanlık birilerine kıyak mı geçiyor” sorusunun geldiğini belirterek “Maliye Bakanlığı bu sorunun cevabını vermek zorundadır. Kumar oynatılarak dindar nesil yetiştirilemez” dedi.
ÜNAL: “NORMALDE 1 KURUŞUN PEŞİNE DÜŞERLER”
Türk Diyanet Vakıf-Sen Genel Başkanı Nuri Ünal, 4 aydır maaşlarını zamsız aldıklarını ifade ederek, “Sıradan bir vatandaş için, 1 kuruşun peşine düşen Maliye, birilerine alenen imtiyaz tanımıştır” diye konuştu.
BOZDEMİR: “ADALET ZENGİNE FARKLI”
İnsani Değerler Derneği Başkanı Mehmet Bozdemir de “Adalet ne yazık ki itibarlı olana, zengin olana göre işletiliyor. Türkiye’yi kumar batağına sokan bu tür suçların üzerine devlet kurumları topyekûn gitmelidir” dedi.
BAKAN AÇIKLAMA YAPTI AMA…
Dün basının karşısına çıkan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türkiye’nin cari açığının 5.5 Milyar TL olduğunu açıkladı. Bakanlık Aydın Doğan’a 464 Milyon TL, Ferit Şahenk’e 158 Milyon TL, Mehmet Emin Karamehmet’e 997 Milyon TL ve Şansal Büyüka’nın çocuklarına ait firmaya kesilen 128 Milyon TL cezayı silmek yerine tahsil etseydi cari açığın büyük bir kısmı karşılanmış olacaktı.
Mevzuatı ihlal ederek internette sanal kumar oynattıkları saptanan Aydın Doğan, Mehmet Emin Karamehmet, Ferit Şahenk ve Şansal Büyüka’nın sahibi olduğu firmalara kesilen milyarları bulan cezanın Maliye Bakanlığı tarafından affedilmesine tepki yağıyor. Akit’e konuşan sivil toplum kuruluşu temsilcileri bunun kumarı teşvik edici, büyük bir keyfilik olduğunu ifade ederek, Bakan Şimşek’ten açıklama beklediklerini bildirdiler. STK temsilcileri, Maliye Bakanlığı’nın vicdanları yaralayacak bu skandal karardan vazgeçmesi gerektiğini söylediler.
MTTB: “BAKANLIK BİRİLERİNE KIYAK MI GEÇİYOR?”
Akit’e konuşan Milli Türk Talebe Birliği Genel Başkan Yardımcısı ve Ankara Başkanı Abdülkadir Sarıbay, Maliye Bakanlığı’nın, kumar oynatanlara kesilen cezaları affetmesinin açıklanır hiçbir yanının olmadığını ifade etti. Bu olaydan sonra akıllara “Bakanlık birilerine kıyak mı geçiyor” sorusunun geldiğini belirten Sarıbay “Maliye Bakanlığı bu sorunun cevabını vermek zorundadır. Kumarın dinimizde de anayasamızda da yeri yok. Eğer Türkiye’de dindar nesil yetiştirilmek hedefleniyorsa, bunun yöntemi öncelikle gençleri kumar alışkanlığından kurtarmakla olur” diye konuştu.
“DEVLET GÖREVİNİ YERİNE GETİRMELİ”
Sarıbay, Gençleri kötü alışkanlıklardan koruması gereken devletin, görevini tam anlamıyla yerine getirmediğini ifade etti. Sadece, internet üzerinden oynan bahis sitelerinin değil, Millî Piyango ve Spor Toto gibi kamu kurumlarının da gençleri kumar alışkanlığı kazandırdığını kaydeden Sarıbay, “Anayasanın 58. maddesinde devletin, gençleri kumar ve benzeri alışkanlıklardan korumakla görevli olduğunu belirtilmiştir. Bundan dolayı yetkilileri anayasaya uymaya davet ediyoruz” dedi
ÜNAL: “KANUNLAR ONLAR İÇİN FARKLI MI?”
Türk Diyanet Vakıf-Sen Genel Başkanı Nuri Ünal ise, Bakanlığın çeşitli yol ve yöntemlerle mahkeme kararına uymamasının “adalete karşı gelmek” olduğunu söyledi. “Zenginler için ayrı kanunlar mı var?” diye soran Ünal, “Biz 4 aydır maaşlarımızı zamsız alıyoruz” ifadelerini kullandı.
“NORMALDE 1 KURUŞUN PEŞİNE DÜŞERLER”
Mahkemelerin “Türk milleti adına” karar verdiğini ifade eden Ünal, “Vatandaşların hali ortadayken birilerine kıyak geçilmesi vicdanları rahatsız etmektedir. Sıradan bir vatandaş için, 1 kuruşun peşine düşen Maliye Bakanlığı birilerine alenen imtiyaz tanımıştır. Bakanlık bu kararından vazgeçmelidir. Böyle bir tutum kumarcıları cesaretlendirir” diye konuştu.
BOZDEMİR: “ADALET ZENGİNE FARKLI”
İnsani Değerler Derneği Başkanı Mehmet Bozdemir, Türkiye’de üstünlerin hukukun halen devam ettiğini söyledi. Cezanın bakanlık tarafından iptal edilmesinin üzücü olduğunu kaydeden Bozdemir, “Adalet ne yazık ki itibarlı olana, zengin olana göre işletiliyor. Türkiye’yi kumar batağına sokan bu tür suçların üzerine devlet kurumları topyekûn gitmelidir. Kurumlarımız da demokratik, hukuk devletinin gereğini yapmalıdır” dedi.
CARİ AÇIK 5.5 MİLYAR TL
Dün basının karşısına çıkan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türkiye’nin cari açığının 5.5 Milyar TL olduğunu açıkladı. Bakanlık Aydın Doğan’a 464 Milyon TL, Ferit Şahenk’e 158 Milyon TL, Mehmet Emin Karamehmet’e 997 Milyon TL ve Şansal Büyüka’nın çocuklarına ait firmaya kesilen 128 Milyon TL cezayı silmek yerine tahsil etseydi cari açığın büyük bir kısmı karşılanmış olacaktı.
SKANDALI AKİT ORTAYA ÇIKARDI
Türkiye’nin en zenginleri arasında yer alan medya patronları Aydın Doğan, Mehmet Emin Karamehmet ve Ferit Şahenk ile ünlü spor yorumcusu Şansal Büyüka’nın internet ortamında kumar oynattıkları; kurdukları sanal bayilerle ilgili yükümlülükleri yerine getirmedikleri için idari para cezasına çarptırıldıkları ortaya çıkmıştı. Show TV ile Akşam gazetesinin de sahibi olan Mehmet Emin Karamehmet Grubu bünyesindeki Turktell Bilişim Servisleri A.Ş.’ye ait bilyoner.com’a 997 bin 965 TL, medya patronu Aydın Doğan’ın sahibi olduğu Doğan İletişim Elektronik Servis Hizmetleri ve Yayıncılık A.Ş.’ye ait nesine.com’a 464 bin 244 TL, NTV’nin sahibi olan ve Star TV’yi alarak medya ağını genişleten Ferit Şahenk’in başında olduğu Doğuş Yayın Grubu A.Ş.’ye ait oley.com’a 158 bin 537 TL ve ünlü spor yorumcusu Şansal Büyüka’nın ailesine ait misli.com’a 128 bin 652 TL para cezası kesilmişti. Maliye Bakanlığı'nın, şok bir kararla, internet üzerinden mevzuatlara aykırı bir şekilde sanal kumar oynatan bu kuruluşlara yönelik kestiği milyar dolara yaklaşan cezaların tamamını idari bir tasarrufla kaldırdığını da Akit ortaya çıkardı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.