Kelâm ders kitabına Atatürk’ü de koy baskısı!

Kelâm ders kitabına Atatürk’ü de koy baskısı!
Eski Devlet Bakanı ve dönemin AÜİlahiyat Fakültesi Dekanı Said Yazıcıoğlu, “28 Şubat toplumu dizayn etme, belliçerçeve içine alma çabasıydı. Bu ve benzeri hiçbir uygulamanın olumlu tarafıyoktur

Eski devlet bakanı, eski diyanet işleri başkanı ve 28 Şubat döneminin Ankara Üniversitesi (AÜ) İlahiyat Fakültesi Dekanı Said Yazıcıoğlu, 28 Şubat sürecinin toplumu dizayn etme ve belli bir çerçeve içine alma çabası olduğunu ifade ederek, “Bu ve benzeri hiçbir uygulamanın olumlu tarafı yoktur, sonuç da alınmamıştır” dedi.

Aydın’ın Söke ilçesindeki baba evinde, soruları cevaplayan Yazıcıoğlu, 28 Şubat döneminde Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı olarak görev yaptığını hatırlattı.

Yazıcıoğlu, özellikle dini konular ve din eğitimiyle ilgili kısıtlamaların söz konusu olduğu 28 Şubat kararları nedeniyle o dönem belli sıkıntılar yaşadıklarını söyledi.

28 Şubat döneminde, YÖK’ün kendi imzasının da bulunduğu bir raporu kullanması sonucu birçok kişinin mağdur olduğunu ifade eden Yazıcıoğlu, kendisinin de töhmet altında kaldığını belirtti. Yazıcıoğlu, şöyle devam etti:

“El Ezher Üniversitesi’nde okuyan öğrencilerin diplomalarına denklik verilip verilemeyeceğini değerlendirecek bir komisyon kuruldu. Benim de içinde bulunduğum beş kişiden oluşan komisyon, bazı fark derslerinin tamamlanmasının ardından diplomaların denkliği yönünde görüş verdi ve birkaç yıl bu şekilde uygulandı. 28 Şubat’ın en yoğun günleriydi. YÖK, tek taraflı olarak ‘bu öğrenciler önce 3 yıllık, ardından da 2 yıllık ön lisans mezunudurlar’ dedi ve bu kararı geriye dönük işletti.

Diplomalarını kaybeden kişiler işlerini de kaybetti ve mağdur oldu. Üstelik YÖK bu kararını bizim hazırladığımız rapora dayandırdı. Bizim raporumuzda böyle bir görüş yoktu. Mağdurlar, mahkemelere başvurdu, mahkeme raporu istedi YÖK’ten, ama hiç gelmedi o rapor. Kendi verdiğimiz raporu bulamadık. Böyle hukuksuzluklar yaşandı o zaman. Bunun mantıklı hiçbir açıklaması yok ama yapıldı, biz de itham altında kaldık o süreçte.”

“KİTABIMA MÜDAHALE EDİLMESİNE İZİN VERMEDİM”

Yazıcıoğlu, 28 Şubat sürecinde kendisini üzen bir diğer konunun da, yazdığı kitaba müdahale edilmeye çalışılması olduğunu söyledi.

İmam hatip okullarında okutulmak üzere kelâm kitabı yazdığını ifade eden Yazıcıoğlu, 28 Şubat’ın ardından Talim Terbiye Kurulu’ndan bir heyetin kendisini makamında ziyaret ettiğini belirterek, şöyle konuştu:

“3-4 kişi geldiler, dediler ki, ‘Bu kitabın münasip bir yerine Atatürk’ün konuyla ilgili açıklamalarını eklemenizi istiyoruz’. Kitabı açtım, ‘Allah’a iman, peygamberlere iman, kitaplara iman, ahiret gününe iman esasları’ bölümlerinden oluşuyor. Ben ‘Münasip bölüm yok’ dedim. onlar da ‘Biz emir kuluyuz’ dediler. Çok sıkıldım, ‘Ben emir kulu değilim. Ben akademisyen bir insanım. Kim emir verdiyse ona söyleyin, ben yapmıyorum. Nasıl isterseniz öyle yazdırın’ dedim.

 

AKİT

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.