Çin, karbondioksit salımını yükseltiyor
Yayınlanma:
Dünyada karbondioksit salımı 2005'ten 2030 yılına kadar yıllık 42 milyar tona ulaşarak yüzde 50'nin üzerine çıkacak. Elektrik üretiminde kömürü kullanan Çin, korbondioksit salımındaki yükselişin başını çekecek.
ABD Enerji Enformasyon İdaresi'nin (EIA) ''Uluslararası Enerji Görünümü 2008'' raporuna göre, Çin'in kömür talebi 2005'ten 2030 yılına kadar yıllık yüzde 3,2 artış gösterecek.
Enerji Bakanlığına bağlı EIA, ABD'nin kömür kullanımının aynı dönemde yüzde 1,1 artacağını belirtti.
Çin'in yıllık karbondioksit salımı tahminini bir önceki raporuna göre 2030 yılında yüzde 6,8 artıran EIA, ABD'nin yıllık karbondioksit salımı tahminini 2030 yılı için yüzde 13,8 azalttı.
EIA, ''dünya enerji kullanımında kömürün payının geçen birkaç yılda hızla yükseldiğini ve mevcut yasalar ve özellikle sera gazı salımıyla ilgili politikalarda önemli değişiklikler olmaksızın, bu büyümenin muhtemelen devam edeceğini'' belirtti.
(AA)
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.