Mahkemeler yıllarca sürmeyecek

Mahkemeler yıllarca sürmeyecek
Adalet Bakanı Sadullah Ergin, İngilitere'de 3. yargı paketi ve davalarla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

İngiltere'nin Brighton şehrinde dün Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin (AİHM ) geleceğinin tartışıldığı Avrupa Konseyi toplantısına katılan Ergin, bugün başkent Londra'da Avrupalı Türk Demokratlar Birliği'nin (UETD) onuruna verdiği akşam yemeğine katıldı.

AİHM'in önünde şimdiye kadar Türkiye'den yapılmış 15 bin kadar dosya beklediğini ifade eden Bakan Ergin, uzun yargılamalardan kaynaklı şikayetleri olduğunu kaydederek, "Bugün AİHM kendisi de uzun yargılamalardan şikayetçidir. Ama biz bu sorun için önemli birkaç adım attık. Öncelikle, Türkiye'de uzun yargılamaların kaynağı, ilk derece mahkemelerinden çok yüksek mahkemelerdeki bekleme süreleridir. Türkiye'de artık davalar iki sene sonra, stoklar eriyip bittiğinde, temyiz süreci dahil 12 ayda karara bağlanacak" ifadelerini kullandı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.