Enerji Bakanlığı yetkilileri Çin'in nükleer tesislerini inceliyor
Yayınlanma:
Enerji Bakanlığı yetkilileri, Türkiye'de ikincisi yapılacak nükleer enerji santrali için görüşmelerin sürdüğü ülkeler arasında Çin'de temaslarda bulunuyor.
Edinilen bilgiye göre, Türk yetkililer Çin'in nükleer enerji tesislerini gezerken, Çinli yetkililerle müzakerelerini sürdürüyor.
Kısa süre önce Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Çin gezisine eşlik eden Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, ''Çin gezisi umduğumdan daha verimli geçti. Tek ülkeyle yürüttüğümüz yeni nükleer güç santrali çalışmalarını Japonya, Güney Kore ve Çin ile yürüteceğiz. Hangisi ülkemizin menfaatlerine uygunsa o tercih edilecek.'' demişti.
Bakan Yıldız, bakanlık yetkililerinin görüşmeyi detaylandırmak için Çin'e geleceğin söylemişti. Türkiye Çin ile rüzgâr, güneş ve kömürün yanında nükleer güç santrali konusunda görüşmeler yürütüyor.
CİHAN
Güncel
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.