Komutanlar eşli resepsiyonda
23 Nisan resepsiyonlarındaki "eşsiz-komutansız" garabeti sona erdi. 28 Şubat 1997 sonrasında yaşanan, AK Parti iktidarı boyunca da gündemde kalan "resepsiyon kriz"i, bu yılki davetle aşıldı. TBMM Başkanı Cemil Çiçek'in eşli davetine Genelkurmay Başkanı Org. Özel ve kuvvet komutanları icabet ederken, Başbakan Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan da 9.5 yıl sonra ilk kez resepsiyona katıldı.
İLKLERİN GALERİSİ İÇİN TIKLAYIN
Böylece 28 Şubat döneminden kalma, demokrasiye yakışmayan, "Hakimyetin kayıtsız şartsız millette" olduğunu unutturan garabet görüntü de ortadan kalkmış oldu.
"GELEN DE GELMEYEN DE SAĞOLSUN"
Cemil Çiçek'e resepsiyondaki ilgiyi nasıl bulduğuna yönelik soru üzerine, ''Ne görüyorsanız odur'' dedi. Çiçek, ''Yoğunlukta eşiniz Gülten Hanım faktörü olabilir mi?'' sorusuna, ''Onda hiç tereddüt yok. O her zaman bana uğur getirmiştir'' karşılığını verdi.
Eşli davet yapıldığını, Başbakan'ın eşiyle geldiğinin anımsatılması üzerine Çiçek, ''Geleneklere uygun olarak herkesi davet ettim. Gelen de gelmeyenler de sağolsun. Bugün bayram günüdür. Çok fazla sağdan soldan iğne batırmaya ya da benzer şeyleri söylemeye gerek yok. Herkese müteşekkirim. Milli egemenlik, birlik, beraberlik... Bu savaş böyle kazanılmış. Onun ruhuna da uygun bir resepsiyon'' diye konuştu.
"DAHA ÖNCE FARKLIYDI"
Erdoğan, basın mensuplarının ''Eşinizle ilk defa geliyorsunuz'' sorusuna, ''Daha önce farklı şartlar olduğu için uygun değildi ama şimdi uygun şartlar oluştuğu için birlikte geldik'' diye yanıt verdi.
''Diğer resepsiyonlara göre farklı bir heyecan var mı?'' sorusunu da yanıtlayan Erdoğan, ''Onun değerlendirmesini, tespitini siz yapacaksınız. Sizler dışarıdan daha iyi görürsünüz. Biz içeride olduğumuz için tam göremeyiz'' diye konuştu.
Bir basın mensubunun, ''Askerler de uzun zamandır ilk defa resepsiyona geldiler'' sözleri üzerine Erdoğan, ''Buradalar değil mi? Güzel'' ifadesini kullandı.
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun resepsiyona katılmamasına ilişkin soruya da Erdoğan, ''Onu bulun, ona sorun'' yanıtını verdi.
"EŞSİZ OLMASI NORMAL DEĞİLDİ"
TBMM'de 23 Nisan resepsiyonuna katılan Abdullah Gül, gazetecilerin sorularını yanıtladı. Gül, ''Bugün 23 Nisan'' diyen gazeteciye, gülerek, ''Neşe doluyor insan'' karşılığını verdi.
Gül, ''23 Nisan törenlerine katılan ve katılmayan partiler oldu. BDP yurt dışında, CHP Genel Başkanı buraya katılmıyor. Bu tabloyu nasıl değerlendiriyorsunuz'' sorusuna, ''CHP Genel Başkanı konuşma yaptı. Bilemiyorum, belki biraz sonra gelirler. Meclis'te bütün milletvekilleri ve grupların olması gerekirdi. Gruplar adına, her zaman olduğu gibi herkesin düşüncelerini farklı farklı da olsa ifade etmesi gerekirdi. Nitekim konuşan siyasi partilerimizin başkanları, birbirinden farklı düşüncelerini ifade etti. BDP'nin de olup, düşünceleri neyse konuşmaları iyi olurdu, hoş olurdu'' diye konuştu.
Gül, ''Eşli katılımı nasıl değerlendiriyorsunuz, yine bir gelenek yıkılmış gibi...'' diyen bir gazeteciye, ''Bu tür faaliyetler eşli olur biliyorsunuz. Eşsiz olması pek normal değildi. Meclis Başkanımız doğru yapmış. Bu işler böyledir, her tarafta gelenek bu şekildedir. Kendimize has durumlar, ağırlama mecburiyeti hasıl oluyordu o dönemler. Ama gördüğünüz gibi her şeyin bir vakti vardır'' diye konuştu.
Bir gazetecinin, ''Resepsiyona daha önce askerler üst düzeyde katılmıyordu. İlk kez böyle bir katılımı nasıl değerlendiriyorsunuz?'' sorusuna karşılık Gül, ''Devletin bütün birimlerinin katıldığı yerde...Silahlı kuvvetlerimiz de devletin en önemli birimlerinden, organlarından. Dolayısıyla silahlı kuvvetlerimizin böyle milli günlerde olması çok önemli anlam ifade edebilir. O bakımdan çok memnuniyet verici, bütün milletimize, herkese de çok gurur ve onur vericidir. O bakımdan büyük memnuniyet duyulmuştur herhalde'' dedi.
ORG. NECDET ÖZEL
Resepsiyona katılan Orgeneral Özel de gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Bir gazeteci, Orgeneral Özel'e resepsiyonunun eşli olduğunu belirterek, ''Sizin eşlerinizi göremedik'' dedi. Bunun üzerine Özel, gazeteciye, ''Merak ediyorum bakalım. Yarın ne yazacaksınız'' karşılığını verdi. Aynı gazetecinin, ''Sizin söylediklerinizi yazacağız'' sözleri üzerine Özel, ''Benim söylediklerimi yazmıyorsunuz. Söylemediklerimi yazıyorsunuz'' dedi.
Hangi takımı tuttuğunun sorulması üzerine de Orgeneral Özel, gülerek, ''Tüm takımların üyesiyim. Her takıma yakıştırıyorlar'' diye konuştu.
"NORMALLEŞME SÜRECİ..."
MHP lideri Devlet Bahçeli bir gazetecinin, ''Genelkurmay Başkanı resepsiyona katıldı. Nasıl değerlendirirsiniz?'' sorusunu Bahçeli, ''AK Parti'nin 9. yılı hayırlı oluyor. Ülkemiz açısından olumlu bir gelişme. Gerilimi aşağı çeker. Normalleşme sürecini hızlandırır'' diye yanıtladı.
''Türbana ilişkin yasak sona erdi resepsiyonlarda. Nasıl değerlendiriyorsunuz?'' sorusuna Bahçeli, ''Bu soru, hala sorun olduğunun işareti olarak görülür. Onun için artık bu sorulardan vazgeçin. Hayat normalleşiyor, güzel bir Türkiye'ye doğru gidiliyor. Bugünkü manzara da onu gösteriyor'' yanıtını verdi.
GÜL'ÜN GÖREV SÜRESİ
Resepsiyona yalnız katılan Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim Kılıç da gazetecilerin Cumhurbaşkanı’nın görev süresi ile ilgili 5 yıl - 7 yıl senaryolarını anımsatması üzerine “Dışarıdaki senaryolar bizi ilgilendirmiyor. Bu oldu, şu oldu diye düşünmeyiz. Raportör çalışmalarını sürdürüyor " dedi.
Gazetecilerin “Cumhurbaşkanlığı seçiminden 60 gün önce bu durumun netleşmesi gerekiyor, sonuçlandırmanız Ağustos'a kalır mı?” sorusuna ise Kılıç, "Zaten o kadar gecikmez. Mayıs'ta yurtdışında temaslarımızı var. Umarım arada uygun zamanda görüşme olanağımız olur. Raportör verdiği anda gündeme alacağız. Gündemimiz. Uygun" yanıtını verdi.
GÜL'Ü BİRLİKTE UĞURLADILAR
Erdoğan, resepsiyondan ayrılmadan Cumhurbaşkanı Gül ve TBMM Başkanı Çiçek ile kısa süre ayaküstü sohbet etti. Sohbetin ardından Çiçek ve Erdoğan, Cumhurbaşkanı Gül'ü birlikte uğurladılar. Erdoğan ve eşi Emine Erdoğan, daha sonra resepsiyondan ayrıldı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.