Cumhuriyet’i “dinci” yaptı…

Cumhuriyet’i “dinci” yaptı…
Akit’in ‘terfi oyununu’ deşifre etmesinden sonra, Genelkurmay’ın Anıtkabir istatistiklerini kaldırması ilgili kalem oynatmaya çalışan Vatan yazarı Mustafa Mutlu, kendini okuyucularına rezil etti… 

Akit’in, Anıtkabir’den sorumlu komutanların terfi potasına girmek için ziyaretçi sayısını abarttığını ortaya çıkarmasının ardından Genelkurmay, yıllardır resmi internet sitesinde yayımlanan ziyaretçi sayılarına ilişkin istatistikleri sessiz sedasız kaldırmıştı. Genelkurmay sitesinde, Anıtkabir’i ziyaret edenlerin sayısı günlük olarak güncelleniyordu. Terfi oyununun deşifre olmasının ardından bu uygulamaya son verilmişti. 

Cumhuriyet gazetesi ise “Genelkurmay’ın, ziyaretçi sayısının son 5 yılda ilk kez 5 milyon kişinin altına düşmesi nedeniyle Anıtkabir istatistiklerini kaldırdığını” savunmuştu. Ancak Cumhuriyet’in bu ‘ısmarlama’ haberini, candaş yazarlar bile inandırıcı bulmamıştı. Milliyet yazarı Melih Aşık, Genelkurmay’a ısrarla istatistiklerin kaldırılmasının sebebinin, 12 Ocak’ta Akit’te çıkan ‘Anıtkabir skandalı’ başlıklı haber olup olmadığını sormuştu. Aşık, konuyu defalarca köşesinde işlemesine rağmen Genelkurmay’dan herhangi bir cevap gelmemişti.

Bugün de Vatan yazarı Mustafa Mutlu konuyu gündeme getirdi. Mutlu, Genelkurmay’ın ilk kez bir konuda suskun kaldığına dikkat çekti. Ancak Mutlu’nun bu konudaki cehaleti pes dedirtti. Olayı tam olarak anlamadan köşe yazan Mutlu, Genelkurmay’a “Dinci gazeteler, istatistiklerin kaldırılmasının nedeni olarak yıllık ziyaretçi sayısının son beş yılda ilk kez beş milyonun altına düşmüş olmasını gösteriyor... Bu gerekçe doğru mu?” diye sordu.

Oysa Anıtkabir istatistiklerinin kaldırılmasını bu gerekçeye dayandıran Akit değil, Cumhuriyet gazetesiydi. Yani Mutlu Cumhuriyet’i “Dinci” yaptı!

Akit’in Genelkurmay’a teamül bozduran haberi bambaşkaydı. Akit, terfi yolunu açan süreci kamuoyuna şöyle duyurmuştu: “Anıtkabir’e gelen ziyaretçi sayıları her akşam Anıtkabir Komutanlığı’nı yapan albayın onayına sunuluyor. Ancak ziyaretçi defterindeki rakam değil, komutanın bildirdiği rakam Genelkurmay’a iletiliyor. Genelkurmay da bu yanıltıcı ve abartılı rakamları günlük olarak sitesinden kamuoyuna duyuruyor.”

Mutlu’nun bugünkü yazısı şöyle:
Anıtkabir’i ziyaret edenlerin sayısı artık neden açıklanmıyor?

Dün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’ydı ve on binlerce kişi yine Anıtkabir’e koştu...

Peki; dün Anıtkabir’i kaç kişi ziyaret etti?

Büyük bir olasılıkla bu sorunun yanıtını öğrenemeyeceğiz...

Neden?

Çünkü Genelkurmay Başkanlığı uzunca bir süredir Anıtkabir’le ilgili ziyaretçi istatistiklerini yayınlamıyor...
***


İlk kez 19 Şubat 2012’de Melih Aşık duyurdu bu ilginç uygulamayı okurlarına... Sonra sordu:

“Anıtkabir’i kaç kişinin ziyaret ettiğiyle ilgili bilgilerin yayınlanmasının nedeni nedir?”

Aradan iki aydan fazla bir süre geçti, Melih Ağabey yılmadı, usanmadı; bu soruyu defalarca sordu...

Ne yazık ki hiçbir yanıt alamadı!

Oysa en iyi ben bilirim(!) ki Genelkurmay, kendisiyle ilgili sorulara duyarlıdır... Anında yanıt verir.

Hatta sadece yanıt vermekle kalmaz, bu tür soruları soran gazetecileri “erdem sorgulaması”ndan da geçirir!

Hatırlarsınız; Başbakan’ın zırhlı cipini Genelkurmay Başkanı’na vermesiyle ilgili yazımdan sonra Genelkurmay Başkanlığı İletişim Daire Başkanı Tuğgeneral Baki Kavun bizzat aramış ve “erdem”imi sorgulamıştı!
***


Anlaşılan Baki Bey, Melih Aşık’ın erdemini sorgulamaya cesaret edememiş... Belki de o yüzden ona bir yanıt vermiyor!

Ben ise bu sorgulamadan geçmiş bir gazeteci olarak bayrağı Melih Aşık’tan devralıyor ve Sayın Baki Kavun’a soruyorum:

Dinci gazeteler, istatistiklerin kaldırılmasının nedeni olarak yıllık ziyaretçi sayısının son beş yılda ilk kez beş milyonun altına düşmüş olmasını gösteriyor... Bu gerekçe doğru mu?

Doğruysa... Sadece 2011 yılında Anıtkabir’i 3 milyon 902 bin kişi ziyaret etmiş. Yani yaklaşık 4 milyon ziyaretçi... Dünyada vatandaşları tarafından bu kadar çok ziyaret edilen ikinci bir lider daha var mı?

Kaldı ki 5 yıl öncesindeki sayı bunun da altında.... Örneğin 2004 yılında yaklaşık 2,5 milyon kişi, 2005’te 3 milyon 801 bin kişi... Kaldı ki, Rusların “turistik bölge” haline getirdikleri ve tur programlarına aldıkları Moskova’daki Lenin’in mozolesini ziyaret edenlerin sayısı yılda ortalama (yerli-yabancı dâhil) 1 milyon civarında...

Bu durumda; Anıtkabir’in ziyaretçi sayısının azaldığına kim, nasıl karar verdi?

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.