BDP’li Üçer’e tepki yağıyor

BDP’li Üçer’e tepki yağıyor
Van’da doktor döven ve ardından da “Gerekirse yine yaparım” diyen BDP’li Özdal Üçer’e tepkiler artıyor. Sağlık-Sen ve Türk Sağlık Sendikaları üyeleri BDP önüne siyah çelenk bır

MHP grup toplantısında konuşan Genel Başkan Devlet Bahçeli, “Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde acil tıp uzmanı olarak görev yapan bir doktorumuzun, bölücülüğün Meclis uzantısı bir partinin milletvekili tarafından şiddete maruz kalmasını da nefretle telin ediyorum. Türkiye Büyük Millet Meclisi bu saldırgana duyarsız kalmamalı, hukuk bu çapulcunun yakasını bırakmamalıdır” dedi.

“DAĞDAKİ ARKADAŞLARI GİBİ
VAHŞİYANE TUTUM İÇİNDEDİR”

“Taşıdığı milletvekilliği görevini içine sindiremeyen ve layıkıyla benimsemeyen bu çürümüş şahsın, yalnızca mesleğini yapmakla meşgul olan bir kardeşimize el kaldırmasının ve dağdaki arkadaşları gibi vahşiyane bir tutum içindedir” diyen Bahçeli, “Bu olay, kimi zaman polise tokat atan, kimi zaman da doktora saldıran bu zihniyetin besin kaynağının ne olduğunu açıklıkla göstermiştir. Kaba güç gösterisi ile kamu görevini yerine getirenlere karşı uygulanan kirli ve aşağılık niyetlerin cevapsız bırakılmaması bizim en acil istek ve beklentimizdir. Bu anlayışın, dağdaki eşkıyalıkları yetmiyormuş gibi, kamuya ait yerlerde görev yapanlara el kaldırmaları ve darp etmeleri insanlığın neresinde bulunmaktadır? Türkiye Büyük Millet Meclisi bu saldırgana duyarsız kalmamalı, hukuk bu çapulcunun yakasını bırakmamalıdır. Şayet önlem alınmaz, gerekli tedbirlerde gecikme yaşanırsa; önüne gelen milletimize hizmet ve yardımla meşgul olan çalışanlarımıza orman kanunlarını uygulayacak ve bunu da kendilerinde hak olarak görecektir” ifadelerini kullandı.

SAĞLIKÇILAR DA TEPKİLİ:
“ÜÇER İSTİFA ETMELİ”

Olayın ardından büyük bir pişkinlik örneği sergileyerek “Gerekirse yine yaparım” şeklinde açıklamalar yapabilen BDP’li Üçer’e sağlıkçıların tepkisi de sürüyor. Sağlık-Sen üyeleri, Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde acil tıp uzmanı olarak görev yapan Doktor Oğuz Eroğlu’nu döven BDP milletvekili Özdal Üçer’i protesto etti. BDP Genel Merkezi önünde toplanan, aralarında doktorlara yönelik şiddeti temsilen kolu sarılı, gözü mor olan bir protestocunun da olduğu Sağlık-Sen üyeleri, “Sağlıkçılara şiddet yasası istiyoruz”, “Sağlık çalışanlarına uzanan eller kırılsın” yazılı dövizler taşıyıp BDP binasına siyah çelenk bıraktı. Sağlık-Sen Ankara 1 Nolu Şube Başkanı Şenol Şahin, “Özdal Üçer’in yaptığı insafsız, vicdansız, merhametsiz, nezaketsiz, letafetsiz, ilkesiz, onursuz yaklaşımını kınadıklarını” vurgulayarak, “Üçer, saldırdığı hekimden özür dilemeli eğer bunu bile yapamıyorsan unutma ki seni bundan önce ve bundan sonra sağlık çalışanlarına yapılacak tüm saldırılarla özdeştireceğiz. Seni sağlık çalışanlarına kötü muamele edenlerin simgesi olarak göreceğiz, bu yaklaşımını asla unutturmayacağız ve tarih seni böyle anacak” diye konuştu. Hekime yönelik şiddetin engellenmesi ve tüm sağlık çalışanlarının saldırganlara karşı korunması hususunda Sağlık Bakanlığı’nın kanuni düzenleme yapması gerektiğini vurgulayan Şahin, Özdal Üçer’in derhal istifa etmesi gerektiğini kaydetti.

“KABUL EDİLEMEZ BİR DAVRANIŞ”

Öte yandan, Türk Sağlık Sendikası da, son zamanlarda doktorlara yönelik yapılan şiddeti protesto ederek, Meclis önüne siyah çelenk bıraktı. Son zamanlarda doktorlara yönelik yaşanan şiddet olaylarını kınadıklarını ifade eden Türk Sağlık-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, “Bu elim olayın ardından BDP Milletvekili Özdal Üçer’in Van’da bir doktorumuza şiddet uygulaması gibi kabul edilemez bir davranış yaşanmıştır. Bu çirkin davranışı nedeniyle milletvekilini tüm sağlık çalışanları adına kınıyoruz. Sorunları çözme yerine vekili olduğu asillere zulüm etmeyi kendisine hak gören bu anlayışın her zaman ve her yerde karşısında olacağız” diye tepki gösterdi.

 AKİT  

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.