Misyonerlere bırakmayalım
İHH’nın Sri Lanka’daki yetim buluşması programı çok yoğun gerçekleşti. Ülkede bulunduğumuz bir haftalık sürede her gün için en az iki programa şahitlik ettik. Bir programdan çıktığımızda hızlı bir şekilde diğer programa yetişme telaşı içerisinde bir haftayı geride bıraktık. Ülkede bulunduğumuz bir hafta içerisinde yetimlerle beraber sağlık kontrollerinde, sportif yarışmalarda, pikniklerde, tekne turunda, akika kurban dağıtımlarında, hediye dağıtımlarında ve ödül törenlerinde hep beraber olduk.
SRİ LANKA’NIN BİRÇOK ŞEHRİNDE YETİM VAR
Kolombo, Oddamawadi, Nintavur ve Puttalam şehirleri başta olmak üzere Sri Lanka’nın farklı şehirlerinde bulunan İHH’nın sponsor ailelerinin baktığı yetimlerle buluştuk. Bakılan her yetimle görüşmemiz için bizler için uygun bir program hazırlandı. Her gün farklı bir şehirde bulunduk. Programlarda çocuklara çanta ve kırtasiye yardımları, akika kurbanlar, çeşitli hediyeler, oyuncaklar, misketler ve şekerler dağıtıldı. Çocuklar da bize ziyaretimizden dolayı teşekkür amacıyla bir demet çiçek verdi. Bizleri karşılayan İHH’nın partner kuruluşu Serendib vakfının iyi kalpli ve güzel Müslüman çalışanları ise bizleri iyi bir şekilde ağırlamak için Sri Lanka’da bulunduğumuz sürede, tatlı bir telaş içerisinde oldular.
“HAYIRSEVERLER YETİMLERE SAHİP ÇIKSIN”
Yaklaşık 2 milyon Müslümanın yaşadığı Sri Lanka’da toplam yardıma muhtaç 6 bin yetim çocuk bulunuyor. Sri Lanka’da İHH’nın partner yardım kuruluşu olan Serendib, bu çocukların 3 bin tanesine bakıyor. 3 bin tane yetim çocuğun içindeki 400 çocuğa ise Türkiye’deki hayırseverler İHH aracılığıyla bakıyor. Serendib yardım kuruluşu Başkanı Abdurrahman Muhyeddin, Akit’e yaptığı açıklamada, Türkiye’deki hayırseverlerin ilgi ve alakalarına teşekkür etti. 3 bin yetimin şu anda bakılamadığını ve bir an önce bu çocuklara bakılması gerektiğini söyleyen Muhyeddin, Batılı Hıristiyan yardım kuruluşlarının bu Müslüman çocuklara bakmak istediğini ama bu tür yardım kuruluşlarına bu çocukları vermediklerini belirtti. Dolayısıyla bu çocuklara bakmak zorunda olduklarını kaydeden Abdurrahman Muhyeddin, Müslümanların bu yetimlere bakmasının üzerlerine düşen bir görev olduğunu ve bunun bilinciyle Sri Lanka’da açıkta kalan 3 bin yetime de bakılması gerektiğinin altını çizdi.
“YETİMLERE KUR’ÂN ÖĞRETİYORUZ”
Yaptığı çalışmalar hakkında bilgiler veren Abdurrahman Muhyeddin, yetimleri 50’şer kişilik gruplara ayırdıklarını ve her grubun başına bir eğitmen verdiklerini söyledi. Abdurrahman; “Bu görevli kişi yetimlerin eğitim, sağlık gibi bütün ihtiyaçlarıyla ilgileniyor. Eğitim konusunda çocukların kıyafetleri, çantaları, kırtasiye malzemelerini karşılıyoruz. Görevli arkadaşlarımız ayrıca yetimlere Kur’ân-ı Kerim, dua, namaz kılmayı, sure ezberleme gibi dersler de veriyorlar. Sağlık alanında ise çocukların düzenli sağlık kontrolleri yapılıyor” dedi. ¥ BİTTİSomali’de umudun adı Türkiye olduTürkiye’nin Mogadişu Büyükelçisi Dr. Kani Torun, “Artık Somali’de insanlar açlıktan ölmüyor, kamplarda yaşayan insanların sosyal ihtiyaçlarının tamamı karşılanıyor” dedi.MOGADİŞU- Türkiye’nin Mogadişu Büyükelçisi Dr. Kani Torun, Somali’de artık insanların açlıktan ölmediğini, kamplarda yaşayan halkın sosyal ihtiyaçlarının önemli bir kısmının düzenli olarak sağlandığını söyledi.
Dr. Torun, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın Somali’yi ziyaretinin ardından ülkenin kaderinin değiştiğini belirterek, ülke insanının Türk halkına sevgisinin her geçen gün arttığını kaydetti.
Somali’de yaşanan kıtlık ve açlık sebebiyle çocukların öldüğünü ifade eden Dr. Torun, şöyle konuştu: “Türkiye’nin yardımlarının ardından Somali’de artık çocuklar açlıktan ölmüyor. Türkiye olarak ilk geldiğimizde burada açlık vardı. İnsanlar açlıktan ölüyordu. İnsanlar derme çatma çadırlarda hayatlarını sürdürüyorlardı. En temel ihtiyaçlarını sağlayamayacak durumdaydılar. Türkiye olarak yaptığımız yardımlarla çok şükür açlık sorunu kalmadı. Somali’de açlıktan ölen yok. BM de açlığın bittiğini bildirdi. Buna ek olarak hepsi olmasa bile göçmenlerin çoğu sağlıklı çadırlara yerleştirilip temel sağlık ve yiyecek ihtiyaçları karşılanıyor. Bir şekilde bu insanların da durumu düzeldi.”
“MOGADİŞU ARTIK GİDİLEBİLEN BİR YER”
Torun, Türkiye’nin Somali’ye gelmeden önce başkent Mogadişu’ya gelen batılı ülkelerin temsilcilerinin kent merkezine girmeden havaalanında ikili görüşmeler yaparak tekrar ülkelerine döndüklerini ancak Türkiye’nin yaptığı yatırımların ardından ülkede ciddi anlamda canlılık yaşandığını bildirdi.
Yaşanan iç savaşın ardından başkent Mogadişu’daki binaların çoğunun ağır derece de hasar gördüğünü anlatan Dr. Torun, şunları söyledi: “Somali’de Türkiye’nin yaptığı yatırımların ardından ciddi anlamda ekonomik anlamda canlılık yaşanmaya başlandı. Bunun en önemli göstergesi de yıkılan binaların yerine yenilerinin yapılması. Türkiye’nin gelmesi ile birlikte güvenlik alanında da iyileşme sağlandı. Devlet kurumları işlemeye başladı. Bu da Somali halkında ciddi bir umut yeşertti. Türkiye’nin tüm çabaları bu ülkedeki umutları yeşertmekti bunu da başardı.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.