Doğalgaz 'yoksul kentler'e ulaşacak

Doğalgaz 'yoksul kentler'e ulaşacak
Bakan Yıldız, BOTAŞ’ın kent merkezine kadar getirdiği doğalgazı, 6-7 ilde evlere dağıtacak özel sektör firması bulamadıklarını açıkladı.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Yıldız, BOTAŞ’ın kent merkezine kadar getirdiği doğalgazı, 6-7 ilde evlere dağıtacak özel sektör firması bulamadıklarını belirtirken, "Bu kentlerimizde gerekirse devlet eliyle gazı dağıtacağız" dedi.

TBMM’de düzenlenen 23 Nisan resepsiyonunda bir grup gazeteciyle sohbet eden Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, büyük bölümü Doğu ve Güneydoğu'da yer alan 6-7 ilde doğalgazın evlere dağıtımını yapacak firma bulmakta güçlük yaşadıklarını bildirdi.

Özel sektör kârlı bulmadı

Hakkari, Bingöl, Ağrı, Bartın’ın da içinde yer aldığı 6-7 ile BOTAŞ’ın doğalgaz hattı götürdüğünü, ancak gazın evlere dağıtımını yeterince kârlı bulmayan özel sektörün illerin dağıtım işine girmediğini söyledi. Bu soruna çözüm aradıklarını, bu illeri doğalgazsız bırakmayacaklarını belirten Yıldız, devlet olarak sorunu çözecek uygun bir formül aradıklarını belirtti.

Sübvansiyon ve teşvik

BOTAŞ ülke genelinde 71 ile doğalgaz hattı döşedi. Bunların 63’ünde doğalgaz fiilen kullanılıyor. Geri kalan 8 ilin bazılarında ihale aşamasına gelindi. 6-7 ilde ise hat hazır olduğu halde özel sektör dağıtıma ilgili göstermedi. Yıldız, "Doğalgazı devlet eliyle dağıtmanın yolunu arıyoruz" derken, aynı zamanda özel sektörün ilgisini artırmak için sübvansiyon ve teşvik mekanizmalarının da içinde yer alacağı bir formül üzerinde çalıştıklarını söyledi.

Nükleer için flört ediyoruz

Yıldız, Akkuyu’nun ardından yapılacak nükleer santraller için birçok ülke ve firmayla "flört" ettiklerini söyledi. Yıldız, "Hangi adaydan elektrik aldınız?" sorusuna, "Burada optimum bir nokta yoktur. 100 üzerinden bir aday 60’ı sağladı diyelim ki, o zaman onunla oturur konuşuruz. Halen uyguladığımız Rus modeli dünyada dahi gıpta edilen çok iyi bir model. Öyle bir model de olabilir. Bakıyoruz" dedi.

Fukuşima avantaj olabilir

Yıldız, Japonya’da yaşanın tsunami felaketinin ardından Fukuşima Santrali’nde tehlike yaşanması nedeniyle dünyada nükleer santrallere ilginin azaldığına işaret ederken, bu durumun Türkiye’ye fiyat avantajı sağlayabileceğini de söyledi.

'Reklam filmi için teklif almadım'

Bakan Yıldız enerji verimliliği, enerji tasarrufu ve kayıp-kaçağın azaltılmasıyla alakalı reklam filmi de dahil bütün filmlerde oynayabileceğini söyledi. Reklamda oynamaya hazır olduğu halde şimdiye kadar kimseden reklam teklifi almadığını belirten Yıldız, "Teklif gelirse hiçbir ücret almadan oynarım. Yeter ki tasarruf ve verimlilik bilinci gelişsin" dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.