"Uluslararası Hukukun İhlalidir"
Dışişleri Bakanlığı, İsrail'in Filistin topraklarında sürdürdüğü tüm yerleşim faaliyetlerinin uluslararası hukukun ihlali olduğunu bildirdi.
Dışişleri Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada, İsrail'in, işgal altındaki Filistin topraklarında yürüttüğü yerleşim faaliyetlerine yenilerini eklediği belirtilerek, İsrail'in Doğu Kudüs ve Batış Şeria'daki yerleşimlerinin İsrail mevzuatı bağlamında "meşrulaştırılmasının" şiddetle kınandığı kaydedildi.
Açıklamada, "İsrail'in Filistin topraklarında sürdürdüğü tüm yerleşim faaliyetleri uluslararası hukukun ihlalidir. Yerleşimlere İsrail yasaları çerçevesinde meşruiyet kazandırma çabaları bu gerçeği değiştirmemektedir" denildi.
İsrail'in ısrarla ve dünya kamuoyunun tepkilerini umursamadan sürdürdüğü yerleşim faaliyetleriyle barış sürecinin canlandırılmasını engellediği ifade edilirken, "İsrail'i, barış zeminini tahrip eden tüm faaliyetlerine bir an evvel son vermeye davet ediyoruz" dendi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.