Afrika'yla en sıcak temas
Babacan, Türkiye'nin ilk kez Afrika Birliği toplantısına dışişleri bakanı düzeyinde katıldığı belirterek, Afrika ülkelerinin liderlerini Ağustos ayında Türkiye'de yapılacak zirveye davet edeceğini söyledi.
Dışişleri Bakanı Babacan, bu sabah başlayan Afrika Birliği 13. bakanlar konseyi olağan toplantısına katılmak için Şarm El Şeyh kentinde bulunan Konferans Merkezine geldi. İlk olarak Mısır Dışişleri Bakanı Ahmed Ebul Geyt ile toplantı salonunda el sıkıp görüşen Babacan, daha sonra Türk gazetecilere açıklamalarda bulundu.
Babacan, Türkiye'den ilk defa bir dışişleri bakanının bu toplantıya katıldığı belirterek, Türkiye'nin Ocak ayında Afrika Birliği'nin stratejik ortağı olarak kabul edildiğini hatırlattı ve şunları söyledi:
"Artık bundan sonra Türkiye'de periyodik olarak Afrika Birliği zirveleri gerçekleştireceğiz. Bu zirvenin de ilkini Ağustos ayında yapacağız. Buraya gelmemizdeki amaç da, zaten buradaki birçok Afrika ülkesinin liderini Türkiye'ye davet etmek. Aynı zamanda pek çok Afrika ülkesiyle ikili ilişkilerimizi geliştirmek istiyoruz."
Babacan, toplantı sırasında Türkiye-Afrika ilişkileriyle ilgili bir oturum olacağını belirterek, oturumda konuşma yapacağını ve Afrika ülkelerinin liderleri ve dışişleri bakanlarıyla görüşmelerde bulunacağını söyledi.
Afrika Birliği 53 üye ülkeden oluşuyor. Türkiye ile birlikte Japonya, Hindistan ve Çin, Birlik'te stratejik ortak olarak bulunuyor.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.