Serbest kalınca dağa koştu

Serbest kalınca dağa koştu
Hakkında verilen müebbet hapis cezasını Yargıtay bozunca, 31 Aralık 2010 tarihinde yürürlüğe giren ve tutukluluk sürelerini sınırlayan Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 102. maddesi gereğince tahliye edilen Dijwar Sason adlı PKK’lı

Yeni çıkan yasalar gereğince tahliye edilen terörist, yeniden dağa çıkarak, PKK’ya katıldı ve cezaevlerindeki arkadaşlarını da Kandil’e davet etti. 

Hakkında verilen müebbet hapis cezasını Yargıtay bozunca, tutukluluk sürelerini sınırlayan Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 102. maddesi gereğince salıverilen Dijwar Sason adlı PKK’lı terörist, soluğu Kandil’de aldı.

Terör örgütünün şahin kanadı olarak bilinen HPG’nin sözde “Apollon Akademiler Komutanlığı” üyesi olan Dijwar Sason, yaklaşık 16 yıldır tutuklu bulunuyordu. Yargıtay, hakkındaki müebbet cezasını usulden bozunca, Sason, yaklaşık 16 yıldır tutuklu olduğu için 31 Aralık 2010 tarihinde yürürlüğe giren ve tutukluluk sürelerini sınırlayan CMK’nın 102. maddesi gereğince tahliye edildi. Karara PKK’lı terörist kendisi bile çok şaşırdı.

“DÜŞMANA GÜZEL BİR CEVAP OLDU”

PKK’lı terörist soluğu kandilde alırken, örgütün yayın organlarına demeç vermeye de başladı. PKK’nın yayın organı ANF, “16 yıl sonra yeniden özgürlük dağlarında” başlığıyla verdiği haberde, Sason’un yeniden dağa çıkmasının “Düşmana güzel bir cevap olduğunu” savundu.

“2012 FARKLI BİR YIL OLACAK”

Haberde şöyle denildi: “Dijwar Sason, 20’li yaşlarda 1995 yılında Garzan eyaletinde gerilla faaliyetleri yürüttü. Bir süre sonra metropollerde parti çalışmalarını devam ettiren Sason, tutuklanır. Müebbet hapis istemiyle yargılanan Sason, 16 yıl çeşitli zindanlarda tutuklu kalır. Ancak 2011 baharında umulmadık bir anda tahliye edilir ve soluğu Kürdistan dağlarında alır. Tahliye oluşunu ve dağlara yeniden dönüşünü, ‘Düşmana güzel bir cevap oldu’ diyerek, ifade eden Sason, Kürt özgürlük hareketinde 2012’nin farklı bir yıl olacağının altını çizerek, hedeflerinin PKK lideri Abdullah Öcalan’ın özgürlüğü olduğunu vurguladı..”

“DAĞLARA GELİŞİMİ ENGELLEYEMEDİLER”

Tahliye kararını hiç beklemediğini, kendisi için büyük bir sürpriz olduğunu söyleyen Sason, şunları söyledi: “Tahliye olmamış olsaydım büyük ihtimalle şimdi tek kişilik hücrede olacaktım.. Cezaevinden tahliye olmadan önce benim en çok istemim, ilk günlerde köyümüze gidip görmek, dağlarını, ovalarını gezmek, soğuk sularından içmekti. Yine Kürdistan illerini ve tarihi alanlarını gezerek en son Amed Newroz’una katıldıktan sonra özgürlük dağlarına gelmekti. Ancak tahliye edilince günlük imzaya tabiydim, bir yere gidemedim. Köye gidemedim. Birçok akrabayı da göremedim. Amed Newroz’una da katılamadım ama dağlara gelişimi engelleyemediler. Gelip Newroz’u gerilla alanlarında kutladım. Düşmana güzel bir cevap oldu!”

HEDEF ÖCALAN’IN ÖZGÜRLÜĞÜ

Kürt özgürlük hareketinde 2012’nin farklı bir yıl olacağını savunan Sason, “Hedef Önder Apo’nun özgürlüğüdür. Bu aynı zamanda tüm yoldaşların da özgürlüğü anlamına geliyor” dedi. Cezaevindeki mücadele arkadaşlarının da bu duyarlılıkla sürece katıldıklarını gördüklerini belirten Sason, bu durumun gerillaya güç verdiğini ve kendilerinin de görevlerini yerine getireceklerini söyledi.

DİĞERLERİNİ DE DAĞA ÇAĞIRDI

“Şimdi dağlarımızın temiz ve özgür havasını soluyorum” diyen Sason, “Bu yüzden başta her zindan çıkışlı arkadaşımızın gelip bu duyguları yaşaması lazım” diyerek çağrıda bulundu.

Habervaktim.com ÖZEL




HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.