Erdoğan G.Antep'te konuştu

Erdoğan G.Antep'te konuştu
Başbakan Erdoğan Gaziantep'te AK Parti İl Kongresinde halka seslendi.

Buradan bir kez daha altını çiziyorum Gaziantep'in emaneti bizdedir. Gaziantep'in emaneti emin ellerdedir. Allah'ın izniyle Nizip'e Nur Dağı'na Oğuz Evi'ne Şahin Bey'e mahcup olmayacağız. Allah'ın inayetiyle Karşıyaka'ya Perilikaya'ya Unaldı'ya Vatan'a Rahmet Deresi'ne Aydınlar'a mahcup olmayacağız.

Gaziantep'in başını öne eğdirmedik eğdirmeyeceğiz. Yüzümüzü yere eğmeyeceğiz. Biz büyüdükçe kibri artan değil sorumluluğu artan bir AK teşkilatız. Biz sandıkların açıklandığı akşam rahat uyuyan değil uykuları kaçan aldığı emanetin ağırlığını her zerresinde hisseden bir partiyiz.

Nasıl olsa 3. dönem deyip rehavete kapılmadık. Nasıl olsa Gaziantep'te %62 oy aldık Türkiye'de %52 oy aldık deyip gevşemedik. Bİz omuzlarımızda %100'ün 75 milyon TC vatandaşının emanetini taşıyoruz. Türkiye'nin mazlumları kadar dünyadaki yoksullarında kimsesiyiz.

Biz sorunları aşmak için çalışacağız. Türkiye'yi çok daha güçlü kılacağız. Refahı umudu çoğaltmak için gece gündüz yağmur boran dinlemeden koşturacağız.

Siyasetin parametrelerini değiştirmiş siyaseti temize çıkarmış bir partiyiz.

3 Kasım seçimlerinin ardından iktidar partileri yıpratır dediler. Bunlar bir dönem kalıcı sonra gidici dediler. Ardından Temmuz seçimlerinde giderler dediler. Ardından hiç bir parti 3 dönem duramaz dediler. Bunlar bu teşkliatı hiç ama hiç tanımıyor. Bunlar bu teşkilattaki coşkuyu heyecanı aşkı hzimet tutkusunu anlamadılar anlamıyorlar ve anlamayacaklar.

Şunu herkes bilsin biz birileri gibi rant elde etmek için siyaset yapanlardan değiliz. Makam uğruna yol arkadaşlarını harcayan siyasetçilerden değiliz. Birbirine komplo kuran yanındaki arkadaşlarından kuşkulanacak kadar paranoya olan siyasetçilerdenm değiliz. Bizde kardeşlik var. Kardeşlik hukuku var. Bizde dava arkadaşlığı ahde vefa var. Bizde makam değil millet öndedir. Bİzde rütbe değil hizmet öndedir. Bizde rekabet değil hayırda yarış öndedir. HEsaplaşma olmaz bizde helalleşme olur.

Biz bu şekilde yolumuza devam ederiz. Hizmetlerimize hizmet katarak devam edeceğiz. İşte Gaziantep'e bunun için teşekkür ediyorum. Şehit Kamil belediyemiz şu salonu iki yılda bitirdiler. Bundan önce yıllar yılı Gaziantep'e bin - bin beşyüz kişilik bir salonda terden duman olurduk. Şimdi burada aldığım bilgilere göre 7 bin kişilik bir salona sahibiz.

Şimdi bakın Gaziantep'imizde modern kongre merkezimizde var. Diyanet işleri bakanlığımız peygamberimizden alınacak örneklerle ilgili toplantıyı burada yaptı. Böyle bir modern kongre merkezi olunca orada bu toplantıyı yaptılar.

İnşallah Gaziantep'e yakışan stadyumu da yapacağız. Daha büyük bir spor salonuda yapacağız. Olimpik havuzuda yapacağız. Böylece uluslararası müsabakaların yapıldığı bir Gaziantep olacak.

Ben ayrıca Gaziantep teşkilatımızı kutluyorum. Kardeşliği yücelttikleri için. Millete hizmet yolunda pervaneye döndüğünüz için, sizleri kutluyorum.

SURİYE'DE ESED REJİMİ
Geçtiğimiz yıl Nisan ayından itibaren komşumuz Suriye'de olaylar yaşanmaya başlandı. Başta Gaziantep olmak üzere komşu şehirler de sıkıntı yaşıyor. Er ya da geç inşallah Suriye'li kardeşlerimiz rahat bir nefes alacak. Ben bu kongremizin ardından inşallah arkadaşlarımla beraber Kİlis'e geçecek orada misafir ettiğimiz Suriye'li kardeşlerimizi ziyaret edeceğim.

Burada bir hususun altını çizmek istiyorum. Komşularla sıfır sorun dedim. Önyargısız önkabulsüz şekilde meseleleri ele aldık. Diyalog içinde sorunların üstüne gittik. Çözülmicek denilen olayları çözdük. Sıfır mesele her olay karşısında sessiz kalmak değildir. Sıfır sorun zulme cehalete göz yummak değildir. Haksızlık karşısında susmak eğilmek demek değildir. Bugün bize Suriye'yi İsrail'i gösterip sıfır sorun politikamızı sorgulayanlar bugün sıfır sorunu nasıl anlayamadılarsa geçmişte de Mustafa Kemal'İn yurtta sulh cihanda sulh politikasını anlayamadılar. Bunlar yurtta sulh cihanda sulh politikasını yan gelip yatmak olarak anladılar. Şimdi de boyun eğmek olarak anlıyorlar. Akdeniz'de uluslararası sularda benim vatandaşıma devlet terörü uygulayan ülkeye sessiz mi kalacağız? Halep'te Humus'ta kendi vatandaşlarını katledenlere karşı susacak mıyız?

CHP ne yaptı? Geçmişte ne yaptıysa aynısını yaptı. Savaş var diyerek kalktı Hitler'in doğum gününü kutlamak için heyet gönderdi. Savaş çıkmasın diye Hitler'e samimi tebriklerini gönderdiler. Kemalist Türkiye'den Faşist italya'ya selam dediler. Onyıllar boyunca gücün önünde eğildiler. Bugünde genelbaşkanları çıkıyor sıfırsorun politikasını eleştiriyor bir yandan geçmişimle gurur duyuyorum diyor bir yandan da eski genel başkan'ın yolundan gidiyor.

Ben olsam Mavi Marmara'yı Gazze'ye göndermezdim. Dün Kemalist Türkyie'den Faşist İtalya'ya selam gönderenler bugün Suriye'yi gösterip Türkyie'yi eleştiriyorlar.

Dün camilerin kapatılıp ahıra dönüştürülmesini görmeyenler Suriye'deki katliamı özgürlük olarak değerlendiriyorlar.

Bunlar çok zavallı. IMF'ye olan borç 23,5 milyar dolardı. Şuanda borcumuz 2,5 milyar dolar. 23,5 milyar dolardan 2,5 milyar dolar. Biz 4 yıldır anlaşma yapmıyoruz.

Merkez bankamızın döviz rezervi göreve geldiğimizde MHP'den DSP'den yani yavru CHP'den aldığımızda 27,5 milyar dolardı. Şimdi 91 milyar dolar oldu. İnşallah bu yıl sonu 100 milyar dolara ulaşacağız. Güçlü Türkiye bu! Güçlü demokrasi bu. Eğer ekonomide böyle bir noktayı yakalarsanız demokraside de güç kazanırsınız. Şuanda bu başarıldı ve her gün daha iyiye gidiyoruz.

Bizim dış politikamızı eleştiriyor. Kusura bakmayın! Bizim ulaştığımız hedeflere bu CHP'nin hayalleri bile erişemez.

KILIÇDAROĞLU BOSNA'YA GİTTİ
Kılıçdaroğlu Bosna-Hersek'e gitti. Camilerden çıkmadı. Elinde Kuran'la fotoğraflar çektirdi. Mutlu olduk. Allah devamını getirsin inşallah. ARdından geldi İstanbul'da Arap baharı zirvesi yaptı. Başı örtülü bayanla toplantı yaptı. Boşnak dindar olunca iyi de Türkiye'nin vatandaşları dindar olunca niye kötü? Yemen'li hanım başörtülü olunca iyi de Türk başörtülü olunca örümcek kafalı öcü mü oluyor? Üniversitelerde başörtülü kızların okuması için AK Parti MHP bir karar aldı ve Meclis'ten geçirdi. Sonra Anayasa Mahkemesi'ne bunu bozmak için başvuranların içinde seninde imzan yok muydu? Buna dürüstlük demezler, buna istismar derler. Yemen'li başörtülü hanımı alıp basın toplantısı düzenleyeceksin, Anayasa Mahkemesi'nde başörtüsü kararının iptalini isteyeceksin. böyle olmaz.

Şİmdi de 4+4+4'ün iptalini istediler. Kuran'ın okunmasına karşı çıktılar. Bunlar bu. Suriye'ye Şam'a arkadaşlarını göndereceksin Baas rejimine destek vereceksin sonra buraya gelip Arap Baharı düzenleyeceksin. Kemal Bey küreselleşiyor. Ama çark etmede küreselleşiyor.

Çark etme konusunda sınırları aştı. Uluslararası çarkçılığa başladı. Bunların bizi anlama ihtimali yok. Bugünde politikalarımızı savunuyoruz. yanıbaşımızda Suriy'de jkardeşlerimiz katledilirken biz sessiz elimiz kolumuz bağluı oturamayız. Yanı başımızda mezhep çatışmaları yaşanırken biz elimiz kolumuz bağlı oturamayız. Gazze'de insanlık onuru zedelenirken biz onlara sırtımızı dönemeyiz.

Biz bölgemizde barış istiyoruz. Huzur ve refah istiyoruz. Biz sadece kardeşlerimizin huzuru ve refahı için mücadele ediyoruz. Gaziantep Kilis Hatay illerimiz hiç endişe etmesinler. İnşallah Suriye'li kardeşlerimiz bu vadireyide atlatacak. İnşallah Suriye'de Suriyelilerin egemen olduğu bir süreç başlayacaktır. Suriyede halkın iradesi iktidara gelene kadar kardeşlerimzi misafir etmeye devam edeceğiz. Daha bir muhabbetle hasretle kardeşler kucaklaşacak.

Gaziantep'i yaptığımız hizmetlerle farklı bir yere getirdik. Şimdi havaalanından yeni bitirdiğimiz otobanla geldik. Zira 15 yıl önce böyle bir havaalanı yoktu. Havaalanından Gaziantep'e gelirken bir şeritli yolla geldik. Gaziantep böyle şeylere layık değil. Bugün bu yoğunluğun içine bu açılışı koymayalıum dedik. İnşallah bir resmi açılış yapacağız. Bu resmi açılışla birlikte Gaziantep çok farklı bir knuma gelcek. Burada çiftçimiz esnafımız çalışıyor. Biz de hizmet akıtmaya devam ediyoruz. Yolu bitirme noktasındayız. Şanlıurfa Gaziantep Niğde yolunu da bitiriyoruz. Baraj projeleriyle Güneydoğu'nun GAP'ın değil artık Ortadoğu'nun Dünya'nın cazibe merkezine dönüşüyor.

Organize sanayi böglesidneki Başpınar istasyonundan başklayarak Mustafa yavuz istasyonu arasındaki sistemi banliyo sistemi yapacağız. Sizlerin desteğiyle Gaziantep'i daha da büyütmeye devam edeceğiz. Ben burada Gaziantep'e yaptığımız yatırımları tek tek açıklamak istemiyorum çok zaman alır. 4 Temel taş üzerinde Türkiye'yi yükselteceğiz dedik. OKullarımıza 14 bin 193 adet bilgisayar gönderdik. Şimdi Fatih Projesi'ne girdik. Bu kapsamda Gaziantep için 68 ortaöğretim okuluna 7 milyon 644 bin TL olan 1986 adet malzemeyi gönderiyoruz. Gaziantep'e iki yeni üniversite açtık. Kredi yurtlar kurumu aracılığıyla kız yurdunu açtık.

2002'de devlet burs alan öğrenci sayısı 451 bindi. Bugün burs ve kredi verdiğimiz öğrenci sayısı 1 milyon 173 bin. Soruyorum Ey Kılıçdaroğlu yolsuzlukları olan bir iktidar bu bursları kredileri nasıl verecek? IMF'e olan borcu nasıl 2,5 milyar dolara indirecek? Siz borçlandınız biz ödedik. Biz geldik 9,5 yılda 15 bin kilometre bölünmüş yol yapmışız. Göreve geldiğimizde 75 üniversitemiz vardı şimdi 165 üniversitemiz var. Yolsuzlukları olan bir iktidar bunu yapabilir mi?

Biz geldiğmiizde Ziraat Bankası batıyordu Halk Bankası batıyordu. Görev zararı diyerek milleti aldatıyordu. Şimdi Ziraat Bankası dünyada en çok kar eden bankalardan biri. Biz buradayız. Biz gençliğimizle elele yürüyoruz.

Sağlıkta 9,5 yılda 259 milyon yatırım yaptık. Şehir hastanesi inşallah Gaziantep için bambaşka bir eser olacak. Ben şimdi diğer ilçelerde nerede ne bitirilmiş bunlara girmeyeceğim. 2002'de Gaziantep'te MR cihazı yoktu. Şimdi kamu ve özel hastanelerde 15 MR cihazı var. Bu ne demektir? Bizden önce Gaziantep'te MR çekilmesi gereken bir vatandaş MR olan illere gönderiliyordu. Bir başka olay diyaliz. Bİz geldiğimizde koca Gaziantep'te 90 diyaliz cihazı veriliyordu. Şimdi 251 diyaliz cihazı var. Gaziantep adalet sarayını biz yaptık. Islahiye adalet sarayını ve nizip adalet sarayını açılşa hazır hale getirdik.

Cumhuriyet tarihinde Gaziantep'e yapılmış bölünmüş yolun iki katını biz yaptık. Gaziantep NUsaybin demiryolu hattını 100 yıl aradan sonra biz yaptık. Yüksek standartlı demiryolu projelerini başlattık. Bütün projelerin tamamlanmasıyla birlikte Gaziantep bölgesinin en önemli lojistik merkezi olacak.

Şimdi yeni su tesis projesi için barajın tamamlanması talimatını vermiştim. Tamamladık ve açılışını yaptık. Şimdi onun yanında Doğanpınar Barajı'nı yapıyoruz. Sulama projelerinin inşaatları da devam ediyor. Gaziantep'te 2002'de verilen desteklerle bizim verdiğmiiz destekler mukayese edilemez. Şimdi diyorum ki durmak yok yola devam.

İnşallah bu teşkilat bu güne kadar olduğu gibi bundan sonra da görevini hakkıyla yerine getirecektir. Sizlere güveniyorum. Benim sizden istediğim şudur! Biz Ankara'da tüm uluslararası camiada koşturuyoruz. Ama yeterli değil. Gaziantep'te de il teşkilatımız tüm delegeler el ele kapı kapı dolaşcak. Yüz yüze göz göze bunu yaptığımız zamanb unun tesiri daha fazla olacaktır.

Bu dönemde görev alacak kardeşlerime şimdiden başarılar diliyorum. 4. olağan il kongresinin hayırlara vesile olmasını diliyor sizleri en kalbi duygularla selamlıyorum. Yolumuz açık olsun geleceğimiz aydınlık olsun diyorum.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.