Elhamdülillah Sosyalistim (!)

Elhamdülillah Sosyalistim (!)
1 Mayıs işçi bayramında “anti kapitalist Müslümanlar” adındaki bir grup bütün dikkatleri üzerlerine çekti. Pankartları ve sloganlarında İslam ve sosyalizm karışımı ifadeler ise bir hayli tartışmalıydı. Sa

Mustafa Sipai ila başlayan ‘’İslam sosyalizmi’’ kavramı 80’li yıllarda revaçta idi. Sosyalist İslamcı gençliğin temelleri o dönemlerde atıldı. Kitlesel bir hal alan bu akım ilerledi ve büyüdü. İslam’ın sosyalizme yakın bir din olduğunu, sosyalizm ve İslam arasında bir aykırılığın olmadığını iddiası üzerine yoğunlaşılmıştı. Tabi sosyalizmin bitmesi ile onlarında soyu tükendi. Artık yok denecek kadar az bir kitleleri var. Kalemşör olarak İhsan Eliaçık ve Eren Erdem gibi isimler bu gençliği tekrar uyandırmak için çaba sarf ediyorlar. 

Dikkat etmemiz gereken nokta ise bu uyandırma faaliyeti içerisinde bu yazarların kullandığı dil ve jargonun sosyalist bir temelden beslenmesi ve sosyalistlere İslam’ı hoş göstermek için ellerinden gelen bütün çabayla Kur’an ayetlerini sosyalist tevillere maruz bırakmaları. Bu çok büyük bir tehlikedir. Aslında son dönemde şunu düşünür oldum: Bunlar sosyalistleri Müslüman yapmıyor, Müslümanları sosyalist yapmaya çalışıyor. Bu düşünce bana daha doğru geldi.
Bu sosyalist Müslümanların, İslam akidesinin dışında alternatif bir akide oluşturduklarını rahatlıkça söyleyebiliriz.

Örnek verecek olursak:
1- Melek, ruh ve cin gibi varlıklar onlara göre yoktur. Bunlardan melek, Allah’ın gücü demektir. Cebrail adında bir melek yoktur. Cebrail Allah’ın konuşma melekesidir. Yani konuşma özelliğidir.( Tabi ki melek kavramını açıklayan onca ayete rağmen böyle saçma bir yoruma inanan bir insan kafir olur. Buna tevil değil tahrif denir.) Cin ve ruh gibi varlıklarda aynı yöntemden yola çıkılarak inkar edilir.
2- Başörtüsü onlara göre farz değildir.
3- Namaz ibadeti 3, 5 ve 7 vakit olarak kılınabilir. Namaz dinin direği değildir. Onlara göre dinin direği paylaşımdır.
4- Gusül abdestindan kasıt onlara göre su ile temizlenmek değil para hırsından, biriktirme hırsından temizlenmektir. Sosyalizmin dibine girmişler anlayacağınız.
5- İnfak edilmesi gereken azami miktar 40’ta 39’dur. Yani 40’ta 1 değildir.
6- Komşusu açken tok yatan onlara göre kafir olur.
7- İslam onlara göre sol bir dindir.
8- Bu maddelerin üzerine acaba onlara göre Karl Marks cennetlik ve mübarek bir adam mıdır? Düşünmüyor değilimJ

Evet sosyalistleri Müslüman yapacağım derken Müslümanlarımız sosyalist olmuş anlayacağınız.
Aslında İslam’ın devrimci, toplumu ve hayatı dönüştürücü tarafı Kemalistler tarafından İslam anlatımı içeriğinden çıkarılınca bu Müslümanlarda devrimci yönelişlerini sosyalizme yakınlaşarak gerçekleştirdiler.

Diğer taraftan İslam yetmiyor mu bu adamlara diye düşünüyorum? Allah eksikliklerden uzak bir varlıksa, Allah’ın dini olan İslam’da eksikliklerden uzaktır. Neden İslam’ı yamalar dini haline getiriyorlar ve neden İslam ideolojilerin önünde eğilip bükülen, karşısında ki ideolojinin kimliği ile kimliklenen pasif ve pısırık duruşun ismi oluyor.

Efendimiz ne güzel diyor: İslam üstündür üstünlük kabul etmez.

Ama antikapitalist Müslümanların düşün dünyasında üstünlük kavramı altüst olmuş durumda. İslam mı üstün sosyalizm mi? İnanın bunun cevabını vermiyorlardır.

Müslüman isminin önüne neden anti-kapitalist diye bir tamlama öğesi koyarak yeni bir din ve yeni bir algı inşa ediyorlar. Rabbimiz ne güzel diyor değil mi?

O, gerek daha önce gelmiş kitaplarda, gerekse Kur'an'da size «Müslümanlar» adını verdi. Hac suresi (78)
Peki, o zaman neden yeni bir isim arayışı içerisine giriyoruz. Neden, Müslüman isminin önüne sosyalist, liberal, gibi sıfatlar yerleştiriyoruz.

Yaşar Kaplan’ın “Sıfırüç depremleri” adındaki bir romanında okuduğum bir bölümü bu konuyla alakalı olduğu için almakta fayda var.
Ben sana demedim mi?
Ben sana demedim mi ey İslam!
Hemde kaç kez!
Kendi Müslümanını kendin yetiştireceksin demedim mi?
Başka düzenlerin yetiştirdiği Müslümanlarla nasıl iş yapabileceksin?
Başka düzenlerin yetiştirdiği Müslümanlardan nasıl hizmet bekleyeceksin kendine !
Söyle ey İslam!
Ben sana demedim mi kaç kez?
Sana demedim mi?
Demedim mi?

Selam ve dua ile

Sedat Coşkun / Bir Habervaktim Okuru

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.