Bozdağ'dan 'başkanlık' açıklaması

Bozdağ'dan 'başkanlık' açıklaması
Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ, anayasa görüşmeleri sırasında başkanlık sistemini müzakere etmek gerektiğini söyledi.

 

Bozdağ, Meclis'te düzenlenen 'Parlamenter Denetim Sempozyumu'nda başkanlık sistemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Türkiye'de mevcut anayasadaki sistemin adına 'parlamenter sistem' denilemeyeceğini belirten Bozdağ, kuvvetler ayrılığını tam olarak görmenin zor olduğunu kaydetti.

Söz konusu sistemin denetimin etkin şekilde yapılmasına izin vermediğini ifade eden Bozdağ, denetimin en etkin yapılmasına izin veren sistemin başkanlık sistemi olduğunu dile getirdi. Bozdağ, yeni anayasa görüşmelerindebaşkanlık sisteminin de müzakere edilmesi gerektiğini belirterek, "Gerçek anlamda yasama ve yürütmenin birbirine karşı bağımsız olduğu başkanlık sistemini müzakere etmek lazım" diye konuştu.




 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.