Adem ve Hamit yakında dönüyor

Adem ve Hamit yakında dönüyor
Suriye’de gözaltına alınan ve 58 gündür Esed yönetimi tarafından alıkonulan gazeteciler Adem Özköse ve Hamit Coşkun’un ilk görüntüsü geldi. Şam’a giderek iki gazeteciyle görüşen

Yıldırım, gazetecilerin en kısa sürede bırakılacağına inandığını ifade etti. İSTİHBARAT SERVİSİ- Suriye’de yaşanan olayları yerinde görmek ve gördüklerini kamuoyuna aktarmak için bölgeye giden ve burada gözaltına alındıktan sonra 58 gündür kendilerinden haber alınamayan gazeteciler Adem Özköse ve Hamit Coşkun’un hayatta olduklarına dair gelen telefonun ardından dün de gözaltına alındıklarından bu yana ilk görüntüleri geldi.

İHH İnsani Yardım Vakfı, gözaltında tutulan gazetecilerin serbest bırakılması için sivil insani diplomasi yürütüyordu. Yürütülen insani diplomaside Suriye ve İranlı yetkililer ile yoğun görüşmeler yapan İHH heyeti, nihayet gazeteciler Adem Özköse ve Hamit Coşkun ile Şam’da görüşmeyi başardı. İHH İnsani Yardım Vakfı Başkanı Bülent Yıldırım başkanlığındaki heyet, yapılan görüşmelerin ardından Şam’a giderek gazeteciler Adem Özköse ve Hamit Coşkun ile görüştüler. Gazetecileri yaklaşık 2 ay sonra ilk kez aileleri ile de telefonda görüştüren İHH heyeti, gazetecilerin sağlıklarının yerinde olduğunu gözlemledi.

58 GÜN SONRA İLK FOTOĞRAF



İHH Genel Başkanı Bülent Yıldırım, 5 Mayıs’ta Şam’daki görüşmede çektirdiği fotoğrafları ve video görüntüsünü dün basınla paylaştı. İnsani diplomasi sürecini başarıyla yürüten İHH heyeti, hem Suriyeli hem de sürece aracılık eden İranlı yetkililerin olumlu bir tavır sergilediğini belirtirken gazetecilerin serbest bırakılması için umutlu olduklarını açıkladı. İHH heyeti, gazetecilerin sağlık durumunun iyi olduğunu yerinde gözlemlediğini de duyurdu. Görüşmelere devam eden İHH heyeti, sürecin olumlu bir şekilde devem ettiğini ve gazetecilerin en kısa sürede bırakılacağına inandıklarını kaydetti.

MUTLULUK VE TEŞEKKÜR

İHH heyetini karşılarında görünce çok mutlu olan gazeteciler, heyet mensuplarına uzun uzun sarılarak hasret giderdiler. İHH heyetini karşısında gören kameraman Hamit Coşkun hayatının en mutlu gününü yaşadığını söylerken bütün herkese teşekkür etti. Türkiye’de herkesin gazetecilerin serbest bırakılması için büyük mücadele verdiğinin anlatılması üzerine, “Herkese çok teşekkür ediyorum, dualarını eksik etmesinler” diyen Adem Özköse ise “İHH sayesinde en kısa sürede evimizde olacağız inşallah” dedi. Gazeteciler Özköse ve Coşkun’la, Bülent Yıldırım’ın yanı sıra İHH İnsani Yardım Vakfı görevlisi İzzet Şahin de görüştü.

AİLELERDE SEVİNÇ GÖZYAŞLARI

Adem ve Hamit’ten gelen müjdeli haberler, iki gazetecinin ailelerini sevince boğdu. Adem Özköse’nin Samsun’da yaşayan babası Mustafa Özköse, evlatlarının sesini duyuran İHH’ya ve Başta Başbakan Erdoğan ile Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu olmak üzere emekleri geçen herkese çok teşekkür etti. Çok mutlu olduklarını belirten baba Özköse, “Umarım en kısa zamanda evlatlarımız döner ve daha mutlu oluruz” diye konuştu.

ATALAY: HER GİRİŞİMİ YAPIYORUZ

Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay, İstanbul Üniversitesi ve İstanbul Türk Ocağı tarafından üniversitenin Fen Fakültesi’nde düzenlenen ‘’Bir Fikir Hareketinin Yüzyılı: Türk Ocakları Uluslararası Sempozyumu’’nun açılışının ardından gazetecilerin sorularını cevapladı.
Suriye’de kaybolan gazetecilerle ilgili video görüntülerinin ortaya çıktığı hatırlatılan ve bu gazetecilerin sağlık durumlarına ilişkin son bilgilerin ne olduğu sorulan Atalay, ‘’Başbakanımız’a da Slovenya’ya hareketinden önce bu soru soruldu. O da cevapladı. Bizim bildiğimiz şu; ailesiyle de telefon görüşmeleri oldu ve sağlıkları yerinde. Dışişleri Bakanlığımız, o bilgiler çerçevesinde en ileri adımları atmaya çalışıyor. Gazetecilerimizle ilgili olayı bütün boyutlarıyla çok hassasiyetli bir şekilde takip ediyoruz. Şu anda söyleyebileceğimiz bu’’ dedi. ‘’Gazetecilerin Türkiye’ye getirilmesi yönünde ne gibi girişimlerde bulunuluyor’’ sorusuna karşılık Atalay, Dışişleri Bakanlığı kanalında, girişim olarak ne yapılması gerekiyorsa hepsinin yapıldığını kaydetti.

“DUA EDENLERDEN ALLAH RAZI OLSUN”

Şam’da çekilen görüntülerde Adem Özköse, iyi olduklarını ifade ederek, ‘’Allah’a şükürler olsun. İnşallah Türkiye’ye döneceğimiz günü bekliyoruz. Bize dua edenlere özellikle teşekkür ediyoruz. Allah razı olsun. İnşallah buradan dualarla çıkacağız’’ şeklinde duygularını dile getirdi. Bülent Yıldırım da, Özköse ve Coşkun ile beraber olduklarını belirterek, her ikisine de Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan başta olmak üzere tüm partilerin, Türkiye’de herkesin sahip çıktığını söyledi. Yıldırım, ‘’İnşallah kardeşlerimizi alıp götüreceğiz. Bu insani diplomasi de hayırla sonuçlanacak’’ diye konuştu. Yıldırım, Adem ve Hamit’in sağ olduklarını bildiklerini ama böylece bu bilgiyi teyit ettiklerini söyledi.

AKİT

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.