Sağlıkta “dijital dönem” başladı
Doktorların tablet bilgisayarlarla hasta takibi yaptığı hastanede, ameliyatlarda dev monitörlü bilgisayarlar kullanılıyor. Hastaların ceplerinde taşıdığı dijital sağlık kartları sayesinde yurtdışındaki hastanelerde bile tetkikler izlenebiliyor. Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Murat Bozkurt, yaptığı açıklamada, Sağlık Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından kabul edilen “Dijital Hastane Projesi” kapsamında mobil bilgisayar ve ameliyathane özel bilgisayar sistemleriyle alımı yapılan tablet bilgisayarların hastane ortamında kullanımının başladığını bildirdi. Proje kapsamında hastanede ayaktan takip edilen ve yatan hastaların tüm bilgilerine ulaşılabilmesi için hekimlere, asistan hekimlere ve hemşirelere tablet bilgisayar dağıtıldığını anlatan Bozkurt, bu bilgisayarlarla hastalara ait radyoloji ve labaratuvar sonuçlarının takip edilebildiğini ve hastanın tedavisinin şekillendirilebildiğini söyledi. Tablet bilgisayarlarla eczaneye ilaç siparişinin de yapılabildiğini dile getiren Bozkurt, bu şekilde hastanın işlemlerinin hem kısa sürede hem de etkin bir şekilde yönetilebildiğine işaret etti. Bilgisayarların yoğun bakımda ve acilde de etkin şekilde kullanılabildiğini kaydeden Bozkurt, bu yolla yoğun bakım ya da acil doktorunun başka bir hastanın başındayken bile diğer hastasını da gözleyebildiğini kaydetti.
SağlIk kartI cüzdanda taşInIyor
Prof. Dr. Bozkurt, hastanelerinde özellikle takibi gereken kronik hastalar için dijital sağlık kartları çıkardıklarını belirtti. Bilgisayar bağlantılı bu kartlarla hastanın, tüm görüntüleme ve laboratuvar tetkiklerinin yurtdışında da kullanılabileceğini dile getiren Bozkurt, “Kişisel bilgi kartına yüklediğimiz tüm tetkikler, herhangi bir ülkedeki doktorun bilgisayarı tarafından da izlenebilecek” dedi.
AKİT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.