İsveç elektrik zammında Türkiye'yi solladı

İsveç elektrik zammında Türkiye'yi solladı
Türkiye'de Temmuz ayı itibariyle yüzde 22 oranında yapılacak elektrik zammı tartışılıyor.

STOCKHOLM Türkiye'de Temmuz ayı itibariyle yüzde 22 oranında yapılacak elektrik zammı tartışılıyor. İsveç'te ise elektriğin kilovat saati son bir ayda yüzde 54 oranında zamlanarak 55 öre'ye (10 YKR) çıktı. Uzmanlar bu fiyatın önümüzdeki günlerde daha da artacağını ifade ediyor.

Nükleer tesislerle birlikte hidroelektrik santrallerinden enerji elde eden İsveç, komşu Norveç'ten de elektrik ithal ediyor. Fiyat artışına sebep olarak Norveç'ten gelen enerji nakil hatlarındaki arızalar gösteriliyor. Enerji talebini karşılamak için karbon yakıt ithal etmek zorunda kalınıca, masraflar da faturalara anında yansıtılıyor. İleriki günlerce fiyatların 62 öre'ye (12 YKR) kadar çıkması bekleniyor. Bu yaz kuraklık olması halinde, fiyatların 1 krona kadar çıkabileceği tahmin ediliyor. Bu artışlar İsveç tarihinde rekor oranlar olarak ifade ediliyor.


REKABET ORTAMI DA YÜKSEK FİYATLARI ENGELEYEMEDİ

İsveç'te elektrik dağıtımında Vattenfall ve Fortum gibi büyük firmaların yanı sıra, başka küçük şirketler de faaliyet gösteriyor. Tüketicilerin istediği şirketi tercih edebilmesi rekabetin yükselmesine olanak sağlıyor. Fakat bu rekabet, müşteriye indirimden çok hizmet kalitesi olarak yansıyor. Başkent Stockholm'ün yabancıların yoğunlukta olduğu Tensta bölgesinde stant açan Fortum şirketi, "Energiboxen" adını verdikleri yeni sayaçları tanıttı. Şirket yetkilisi Fredric Adamson, tüketicinin ne kadar enerji harcadığını ve ödeyeceği miktarı anında göreceği sistem sayesinde tasarruf yapılmasının amaçlandığını belirtti. Elektrik zamlarındaki şok artışlardan sonra, bu tür yeni uygulamaların tasarruf sağlamaya katkıda bulunması bekleniyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.