Kayıp iki Türk gazeteci serbest bırakıldı
Suriye'de kaybolan Türk gazetecilerle ilgili Dışişleri Bakanı Davutoğlu'ndan açıklama var: Kayıp Türk gazeteciler Tahran'a doğru yola çıktı..
Bu açıklamanın üzerinden yaklaşık 1 saat geçtikten sonra kayıp iki Türk gazetecinin İran'ın başkenti Tahran'a geldiği bildirildi.
Kendilerinden yaklaşık olarak 2 aydır haber alınamayan Türk gazeteciler Hamit Coşkun ve Adem Özköse'nin görüntüleri geçtiğimiz günlerde yayınlanmıştı.
Bu gelişmenin ardından Dışişleri Ahmet Davutoğlu yaptığı açıklamada 'Kayıp gazetecileri almak için Tahran'a özel uçak gönderdik' dedi. Davutoğlu haberi Twitter sayfasından "size güzel bir haber vereceğim" diye yazarak duyurdu.
ERDOĞAN AİLELERİNİ ARADI
Kayıp gazetecilerin ailelerini arayan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, dönüşle ilgili bilgi verdi.
Başbakan Erdoğan, temaslarda bulunmak üzere gittiği Rize'den, Suriye'de serbest bırakılan gazeteciler Özköse ve Coşkun'un ailelerini telefonla aradı.
Adem Özköse'nin babası Mustafa Özköse ve Hamit Coşkun'un babası Ali Coşkun ile görüşen Başbakan Erdoğan, Türk gazetecilerin serbest bırakıldığını, sürecin başından beri konuyu yakından takip ettiğini ve çocuklarının alınması için Tahran'a özel bir uçak gönderdiğini ailelere bildirdi.
''Sevincimizi ifade etmekte zorlanıyoruz''
Başbakan Erdoğan ile telefonda görüştükten sonra AA muhabirine duygularını anlatan gazeteci Adem Özköse'nin babası Mustafa Özköse, büyük bir mutlulukla çocuklarına kavuşacakları anı beklediklerini söyledi.
Başbakan Erdoğan'ın, kendisine konuyu başından beri takip ettiklerini bildirerek, ''Çocuklarımıza kavuşacağız. Hayırlı olsun'' dediğini anlatan Mustafa Özköse, Erdoğan'ın Adem Özköse ve Hamit Coşkun için Tahran'a özel bir uçak gönderildiğini ve bu gece veya en geç yarın Türkiye'de olacaklarını ilettiğini belirtti.
Mustafa Özköse, 66 gündür oğlundan ayrı olduğunu ifade ederek, ''Çok sevinçliyiz, sevincimizi ifade etmekte zorlanıyoruz. Başbakanımızla daha önce de görüşmüştük. Başından beri konuyu takip ediyorlar. Başbakanımız, Cumhurbaşkanımız, Dışişleri Bakanlığı, İHH, sivil toplum kuruluşları, baştan beri bizi yalnız bırakmadılar. Hepsine teşekkür ediyoruz. Allah hepsinden razı olsun'' dedi.
Suriye'de yaşanan olayların sona ermesini dilediklerini belirten Özköse, ''Allah, Müslümanların birlik ve beraberlik içerisinde, sevgi, muhabbet içerisinde yaşamalarını nasip etsin. Savaşın ve akan kanın en kısa zamanda durmasını Cenabı Hak'tan temenni ediyoruz, dua ediyoruz'' diye konuştu.
Hamit Coşkun'un babasın Ali Coşkun da Başbakan Erdoğan'ın arayarak, kendilerine müjdeli haberi illettiğini hatırlatarak, ''Başbakanımız 'Geçmiş olsun, uçağı göndererek, çocuklarınızı aldıracağız' dedi. Çok ama çok sevinçliyiz. Sağolsun Başbakanımız, Dışişleri Bakanımız hep ilgilendi, Allah hepsinden razı olsun. Mutluyuz, sevinçliyiz, konuşacak bir şey bulamıyoruz, içimiz içimize sığmıyor. Herkese çok çok teşekkür ediyoruz'' dedi.
İşte o tweetler:
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.