Arınç sergi açtı
29. Vakıflar Haftası dolayısıyla düzenlenen sempozyuma katılan Başbakan Yardımcısı Arınç, daha sonra "Balkanlardaki Osmanlı izleri" konulu fotoğraf sergisinin açılışını yaptı. Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde yapılan 'Balkan Vakıfları Sempozyumu'nu Prof. Dr. Mefail Hızlı yönetti. Toplantıda Osmanlı Devleti'nin Balkanlar'daki eserleri hakkında bilgi verildi.
Bosna Hersek'teki vakıf eserleriyle alakalı bilgi veren Merzuk Grabus, Bosna'nın Osmanlı hakimiyetine ilk giren ve maalesef ilk çıkan ülke olduğunu belirterek, kayıtlarda Bosna'da bin 560 vakıf eserinden söz edildiğini anlattı. Onlarca badire atlatan Mostar Köprüsü'nün Hırvat topçu tarafından yakıldığını anlatan Grabus, "Mostar Köprüsü maalesef Türk analarına küfredilerek yıkılmıştır. Bu tamamen bir Türk düşmanlığından başka bir şey değildir. Mostar UNESCO ve Dünya Bankası tarafından tekrar onarılarak açılmıştır. Bosna'da 'Türk' demek 'Müslüman' demektir. Sırplar bize her zaman 'Siz Türksünüz' diyordu" dedi.
Grabus, Aliya İzzetbegoviç'in ölmeden önce Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile yaptığı görüşmede, "Bosna'yı sana emanet ediyoruz" dediğini anlattı.
Osmanlı vakıflarının Makedonya'daki izleri ile ilgili bilgi veren oturum konuşmacılarından Enes İdriz, Bursa Büyükşehir Belediyesi ve TİKA'nın Makedonya'daki birçok tarihi eserin ayağa kaldırılmasına öncülük ettiğini ifade ederek, "Allah Türk milletinden razı olsun" dedi.
Arnavutluk'taki Osmanlı vakıflarını anlatan Baki Kurti, Arnavutluğun yüzde 70'inin Müslüman, yüzde 20'sinin Ortodoks, yüzde 10'unun da Katolik olduğunu ifade ederek, bölgede Osmanlı döneminden kalma bin 5 yapı olduğunu söyledi. Ayrıca Kurti, TİKA'nın bölgedeki 5 caminin restorasyonu ile ilgili çalışmalarının da sürdüğünü sözlerine ekledi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.