Sokak çocuğuna umut ışığı olacak
Ahmet Özhan sahne alacak
İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı, evsahipliğini üstlendiği Ahmet Özhan konseri ile ‘Umut Çocukları Vakfı’ çalışmalarına destek olacak.
15 Mayıs akşamı, saat 20:00’de, İTÜ Mustafa Kemal Amfisi Konser Salonun’da düzenlenecek konserin amacı, “Çocukların sokaklarda çalıştırılmalarının suç olduğu bilincinin yerleştirilmesi ve sokaklarda yaşayan çocuk ve gençlerin ihtiyaçlarına destek olunması.” Projenin mimarları, İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı’ndan Olcay Muslu Gardner. Proje Danışmanı Rasih İba ve Umut Çocukları Derneği Onursal Başkanı Yusuf Ahmet Kulca. Biletleri Biletix’te satışa sunulan projeyi Olcay Muslu Gardner, anlattı.
Sorun yokmuş gibi davranılıyor
SOKAKLARDA ömür tüketen bu çocuklarımızın her şeyden önce sağlıklı ve güvenli bir geleceğe ihtiyaçları var. Bunun için hep beraber çabalamalıyız. Ancak yeterince duyarlı davranılmıyor. Bu konu sadece böyle etkinliklerle çözülemeyecek kadar derin. Senelerce sokaklarda yaşamaya alışan / alıştırılan çocuk/gençlerin öğrendikleri, edindikleri şeyler de sokaklardan oluyor. Kötü alışkanlıklar ediniyorlar. Bu konuda en büyük eylem planı devletin olmalı.
Birçok kuruluş harekete geçti
PROJE kafamızda şekillendiğinde konservatuvar olarak Ahmet Özhan Bey’den destek talep ettik. Sağolsunlar hiç düşünmeksizin elinden geleni yapacağını söyledi. Şimdi 15 Mayıs akşamı düzenlenen konserimizde vatandaşımıza iş düşüyor. Umarım salon dolar ve elde edilen gelirle bazı sıkıntıları geçici de olsa çözmeyi başarırız. Vakıf yetkililerden ihtiyaç listesini alıp, konser geliri ile de bu listeyi tamamlamaya çalışacağız. Bu arada bu girişimi duyan diğer kurumlar da dahil olmak, destek vermek istiyor.
Şehire göçün doğal sonucu
KIRSAL kesimden şehire göç, aile içi parçalanmalar, istismarlar, boşanmalar artıyor ve bundan en fazla zararı çocuklar görüyor. Onlar da çareyi sokağın serbestliğinde arıyorlar. Bir konuda feci halde yanılıyoruz. Mesela İstanbul’un çöpünü toplayan çocuklara ‘Helal olsun, namusuyla ekmek kazanıyor’ diye düşünmemek gerekiyor. Bu çocuklar kötü koşullarda her türlü istismara açık bir alanda çalışıyorlar. Sağlık güvenceleri yok. Beslenmeleri, yaşamları tehlikede. Daha iyi bir gençlik için hepimiz sorumluluk almalıyız.
SOKAĞIN CAZİBESİ
Evden kaçan çocuk ve gençler, sokakların serbestisi içinde yaşıyor ve yok olup gidiyorlar...
star
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.